כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אין להם לב

ההתנהגות המחפירה באו"ם כלפי משפחות החטופים

לא די בדבריו הנלוזים של מזכ"ל האו"ם שעוררו סערה, משפחות החטופים שמטבע הדברים הגיעו לבניין האו"ם עם חולצות ועליהן תמונות יקיריהן, התבקשו להפוך אותן או להחליף לחולצה אחרת 

ההתנהגות המחפירה באו"ם כלפי משפחות החטופים
מליאת האו"ם צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

חלק ממשפחות החטופים הגיעו לדיון בעצרת האו"ם עם חולצות ועליהן תמונות יקיריהן שנחטפו לעזה, אולם לפי דיווח של כתבת 'חדשות 13' בניו יורק, נריה קראוס, הכריחו אותם בכניסה לבניין האו"ם להפוך את החולצות או להחליף אותן. וזאת כדי שלא יראו את תמונות החטופים.

נכון באו"ם אסור להביע מחאה פוליטית באמצעות חולצות או שלטים, אולם במקרה הזה לא מדובר במחאה פוליטית, אלא דרישה הומניטרית, פשע מלחמה שבוצע כלפי אזרחים תמימים, קשישים, נשים וילדים שנחטפו מבתיהם ממיטותיהם.

לאחר פגישתו עם משפחות החטופים, כתב מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בחשבון ה-X שלו: "לאחר שנפגשתי עם משפחות שיקיריהם נלקחו כבני ערובה, אני חוזר על קריאתי לשחרר מיידית וללא תנאים את כל החטופים המוחזקים בעזה. שום דבר לא יכול להצדיק את ההרג, הפציעה וחטיפת האזרחים על ידי חמאס".

מוקדם יותר עורר גוטרש סערה בדיון המיוחד במועצת הביטחון של האו"ם שעסק במלחמה בעזה כשאמר: "חשוב להכיר שהתקפות חמאס לא התרחשו בוואקום. הפלסטינים היו נתונים לכיבוש חונק, אדמתם נתפסה על-ידי ההתנחלויות, בתיהם נהרסו, החלומות הפוליטיים שלהם נעלמו".

חטופים מלחמת חרבות ברזל חמאס האו"ם אנטוניו גוטרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד