י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הם בלחץ גדול

איום קיומי: האם זה המהלך שיקפל את חמאס

בחמאס לחוצים מכך שכמות הדלק ברצועה הולכת ואוזלת. החשש הוא שללא דלק לא יהיה אוורור במנהרות והם יחנקו שם למוות. באונר"א מאיימים להפסיק את הפעילות בבתי החולים היות והדלק אוזל. דובר צה"ל לא התרגש וקרא להם לבקש מחמאס להשיב את הגזילה

איום קיומי: האם זה המהלך שיקפל את חמאס
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הצהיר אמש (שלישי) כי "דלק לא יכנס לעזה!" היות ו"חמאס צריך אותו לתשתיות המבצעיות שלו". במקביל פרסמה אונר"א בחשבון ה-X שלו: "אנו זקוקים להכנסת דלק לרצועה אחרת שינוע הסיוע והמים והפעלת בתי החולים יעצרו מחר!". 

דובר צה"ל באנגלית הגיב לאונר"א וכתב: "מיכלי הדלק הללו נמצאים בתוך עזה. הם מכילים יותר מ-500,000 ליטר דלק. תשאלו את חמאס אם אתם יכולים לקבל קצת".

הכתב הצבאי ניר דבורי הסביר ב'ערוץ 12' כי סיפור הדלק בעזה הוא הסיפור המשמעותי ביותר. חמאס בלחץ גדול מכך. הם חייבים גנרטורים שיאפשרו להם חשמל ואוורור בתוך המנהרות, בלי זה כל אנשי חמאס יחנקו במנהרות למוות. לא סתם הם מתעקשים לגנוב את הדלק אפילו מבתי חולים כדי לשרוד. 

לפני 9 ימים ב-16 באוקטובר פורסם ב'כאן חדשות', כי חמאס בזז 36 אלף ליטרים של דלק מהמחסנים של אונר"א ברחבי רצועת עזה. מדובר בכמות שמספיקה לשבוע וחצי של הפעלת בתי חולים או מתקן התפלה. חמאס משתמש בסולר הזה לצרכיו הצבאיים, ולצורך הפעלת גנרטורים במקומות המסתור של אנשיו מתחת לקרקע.

יתכן כי גם לצורך המשך שיגור הרקטות, נדרש דלק כדי לתפעל את אותם משגרים, באמצעותם משוגרים עשרות רקטות מידי יום מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. ואולי זו הסיבה שחמאס צמצם את תדירות השיגורים בימים האחרונים כדי לשמור דלק ורקטות לאורך ימי הלחימה.

בתוך כך, עלי ברכה, בכיר בהנהגת חמאס חו"ל, אמר אמש לכלי תקשורת סורי כי יש מאמצי תיווך ערביים לשחרור 50 חטופים וכי בחמאס ביקשו להפסיק את התקיפות בעזה וכניסה של חומרי יסוד לבתי החולים בתמורה לשחרור חלק מהחטופים.

בינתיים הלילה עדכנה סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) כי 8 משאיות עמוסות ציוד הומניטרי, מים, מזון ותרופות, נכנסו לרצועת עזה ממצרים, דרך מעבר רפיח. באונר"א כי השיירה אמורה הייתה לכלול במקור 20 משאיות, אך לא ציינה מדוע 12 מהמשאיות לא חצו את המעבר. מדובר בשיירת הסיוע ההומניטרי הרביעית שנכנסת לרצועת עזה מתחילת המלחמה, רשת CNN דיווחה כי 42 משאיות נכנסו בסך הכול עד כה.

חמאס מלחמת חרבות ברזל אונר"א דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד