כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טלפון היסטרי

"שחררו אותו באותו יום. רק למחרת צצה המפלצת האיומה הזו"

הכל התחיל מטלפון היסטרי, ביקור של מספר שעות במיון וסרט שחור שלא נגמר עד היום • דוד סובל מפוסט טראומה חמור, הבית כמעט מתפרק ורות מתחננת לעזרה • תורמים לאלפי משפחות ועד הרבנים וזוכים לישועה בזכות אמא רחל

"שחררו אותו באותו יום. רק למחרת צצה המפלצת האיומה הזו"
אמבולנס. אילוסטרציה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הם היו משפחה מאושרת. זוג צעיר, ילד בן ארבע – אליהו, שנולד לאחר כמה שנות ציפייה, והמתנה מתוקה לילד נוסף. דוד עבד במפעל בשר ורות היתה מנהלת חשבונות במשרד קטן.

"חודש לפני הלידה קיבלתי טלפון מדוד. חשבתי שהוא מתקשר להתעניינות שגרתית של 'מה קורה ואיך את מרגישה...', אבל הקו היה מלא ברעש של סירנות. חבר שלו צעק לי: "דוד נפגע במפעל, מפנים אותו לשיבא. בואי מהר!" עזבתי את המשרד חרדה והיסטרית וטסתי במונית לבית החולים.

התברר למרות הבהלה הגדולה, הפציעה הפיזית לא משמעותית. דוד שוחרר בערב עם הנחיות למנוחה ומעקב. אף אחד מהרופאים לא ידע לאבחן שדוד נפגע נפשית מתאונת העבודה.

חזרנו הביתה ולא הכרתי את בעלי. חשבתי שהוא צריך זמן להתאושש, חיכיתי שבוע ושבועיים, והזמן שחלף רק הגביר את ההיסטריה שלי. אחרי חודש של גיהינום קיבלנו את האבחנה הקשה: דוד סובל מפוסט טראומה.

עברה חצי שנה, אנחנו עם שני ילדים ודוד לא מתחיל לחזור לעצמו. פעם בשבוע אני הולכת אתו לביקורת בבית חולים פסיכיאטרי ומלווה אותו לטיפול רגשי במרכז לבריאות הנפש. אליהו שואל כל הזמן מה קרה לאבא ואני חונקת דמעות. מה יש לי להגיד לו?

מצילים כעת את ילדיה של אמא ורחל >>>

אני כבר לא עובדת. הטיפול והתמיכה בדוד צורכים כל כך הרבה זמן ואנרגיות שלא נשאר פנאי לכלום. החיים שלנו נהרסו, דוד נאבק לרפא את נפשו הפצועה, ולמצוקה הנפשית הצטרפה מצוקה כספית איומה. אין לנו מאיפה להתקיים.

מעולם לא חשבתי שאאלץ לבקש עזרה, וגם עכשיו זה קשה לי מנשוא. אבל אין ברירה. הגענו לימים שחסר אוכל לילדים ואני חייבת טיטולים לכל השכנים בבניין... בבקשה תעזרו לנו לרוד את התקופה הזו. בשביל דוד, בשביל אליהו ובשביל ריקי התינוקת המתוקה שלי..."

***

דוד ורות הם זוג אחד אחד מתוך מאות משפחות המתמודדות עם מצב כלכלי קשה ומבקשים את עזרת ועד הרבנים, ובעקבות המלחמה הבקשות רק מתרבות. עם ישראל מתגייס במלוא יפעתו לסייע ולהציל את המשפחות המתמודדות.

קמפיין "קבר רחל" שנפתח עבורם יסייע להם לשוב לחיים ויתן לכם את ההזדמנות לתפילה בוקעת רקיעים על קבר רחל אמינו עד לישועה!

מצפים לשידוך, זקוקים לרפואה, פרנסה, נחת מהילדים? 

בואו לעזור למשפחה שמתמודדות ורחל האמא של כולנו תבכה על הישועה הפרטית שלכם עד שיאמר לה הקב"ה:

מנעי קולך מבכי, כי יש שכר לפעולתך!

מצילים כעת את ילדיה של אמא ורחל >>>

שלחו כעת את השמות שלכם לתפילה יום יום בקבר רחל

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד