ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
אנשים צועקים "להרוג יהודים"

נציגי משפחות החטופים באיטליה: "אנחנו כמעט 80 שנה אחרי השואה, לאן התקדמנו?"

אביה של שירה אילון שנרצחה בפסטיבל ברעים לבכירי הממשל האיטלקי: "תתעוררו, אם לא בשביל הילדים שלנו אז בשביל שלכם" | שר ההגנה קרוזטו: "אלחם עבורכם כאילו מדובר בבני משפחתי"

תמונת אחד החטופים
תמונת אחד החטופים צילום: באדיבות המצלם

היום (רביעי), המשיכו חברי המשלחת של משפחות החטופים והנרצחים שיצאה אתמול לרומא בסדרת פגישות עם בכירי הממשל האיטלקי ובהם שר ההגנה האיטלקי גווידו קרוזטו ונשיא הפרלמנט האיטלקי לורנצו פונטנה.

המשלחת - כחלק מהמאמצים של מדינת ישראל והמשפחות לשחרר את החטופים ולפעול נגד ארגון הטרור הרצחני החמאס. אמש נפגשה המשלחת עם ג’ורג’יה מלוני, ראש ממשלת איטליה, שהביעה תמיכה בלתי מסויגת בצורך להחזיר את החטופים והשבויים ולמגר את ארגון הטרור חמאס.

במשלחת שנמצאת כעת ברומא, משתתפים אילן רגב, אבא של מאיה ואיתי הנמצאים בשבי בעזה; חן עשת בן דודו של אביתר, שנחטף מהמסיבה ברעים; יובל דנציג, בנו של אלכס החטוף בעזה; אבי ואדר אביה ואחותה של שירה שנרצחה על יחי החמאס במסיבה ברעים; נדב ושרון קיפניס אשר שלושה מבני משפחתם נרצחו ו-9 מוגדרים כנעדרים. המשלחת היא חלק משורה של משלחות הסברה שיוצאות בימים אלה לאירופה ולארה"ב ביוזמת משרד התפוצות ובשיתוף משרד החוץ ומנהלת עמ"י.

שר ההגנה האיטלקי גווידו קרוזטו: "המחויבות שלי לשחרור את כל החטופים היא מעבר לחברות העמוקה שיש לי עם ישראל. זו מחויבות שאני לוקח על עצמי בגלל שאנחנו חייבים להילחם בזוועות הללו".

נשיא הפרלמנט האיטלקי לורנצו פונטנה אמר בתום הפגישה עם המשפחות: "שחרור החטופים הינה חובה של הקהילה הבינלאומית". פונטנה הביע תקווה שדעת הקהל האירופית תפתח מודעות גדולה יותר לאימה שהתרחשה ב-7 באוקטובר, ואמר כי "הביטחון והמאבק בטרור הם בעדיפות עליונה במאמץ להגנה על השלום והחופש".

אבי אילון, אביה של שירה אילון ז"ל שנרצחה בפסטיבל נובה על ידי מרצחי החמאס אמר בפגישה עם נשיא הפרלמנט האיטלקי: "אני רוצה להגיד לך את הדבר הכי נורא שאבא יכול להגיד על הבת שלו: כשדפקו לנו בדלת הייתה לנו הקלה. בישראל יש דברים יותר גרועים ממוות. אנחנו נלך עם הצער הזה עד יום מותנו. שירה נרצחה כי היא יהודייה. אנחנו כמעט 80 שנה אחרי השואה, לאן התקדמנו? השנאה היא אותה שנאה. לשמוע אחרי כזה אסון, ברחובות אירופה, אנשים צועקים "להרוג יהודים" - איך אתם נותנים לזה לקרות? הגעתי לפה כדי להגיד לכם דבר אחד: תתעוררו. אם לא בשביל הילדים שלנו, אז בשביל הילדים שלכם. מרטין לותר קינג אמר שיותר משהוא נפגע מהגזענות, הוא נפגע מהאדישות. אל תשתקו".

איטליה חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד