ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תורה מגנא ומצלא:

האברכים והבחורים מגור נבחנו על כל הש"ס אצל הפוסק

עשרות תלמידים מצטיינים מישיבות גור במבחן על כל הש"ס במעונו של הגאון רבי בן ציון הכהן קוק. "ומצאתים יודעים ושמחים בלימוד התורה. וברור שזו ההגנה הטובה ביותר על כלל ישראל".

האברכים והבחורים מגור נבחנו על כל הש"ס אצל הפוסק
הגרב"צ קוק בחג הסוכות צילום: באדיבות המצלם

עשרות אברכים ובחורים מצטיינים מישיבות גור ברחבי הארץ הגיעו למעמד מיוחד של מבחן כללי על הש"ס במעונו של הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ירושלים ורב מרכז פתח תקוה.

המבחן נערך במסגרת לימוד המזומנים בהם רוכשים הלומדים ידיעות בכל רחבי הש"ס ע"י אגודת שערי יצחק של איחוד מוסדות גור בארה"ק כאשר האברכים והבחורים עולים מפעם לפעם להיבחן אצל גדולי ישראל ולקבל את ברכתם.

התלמידים נבחנו על הש"ס כשהם מפליאים בשליטתם בידיעות בכל חלקי הש"ס, כולל הבנה בעומק הסוגיות. לאחר מכן עבר כל אחד מהנבחנים להתברך אישית.

לבקשת ראשי הישיבות של גור, בימים האחרונים כתב הגרב"צ קוק מכתב הערכה מיוחד: "הנני בזה להביע את התפעלותי שמחתי וקורת רוח שהיתה לי בימי זמן שמחתנו לבחון את הבחורים בני העליה מישיבות גור במשך שעה ארוכה בשאלות הדורשות ידיעה והבנה, והיו דברי תורה מחודדים בפיהם שהשיבו תיכף ושלטו בכל העניינים. ומצאתים יודעים ושמחים בלימוד התורה. וברור שזו ההגנה הטובה ביותר על כלל ישראל".

"הנני תפילה שימשיכו בשקידה ועמל התורה להתחיל ולסיים מסכתות וספרים רבים, לחזור ולשנן, ויהיה כל תלמודם ערֵב ומחודד בפיהם, להבין ולהשכיל ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד