כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הציוץ של ראש המל"ל

נפתלי בנט לא לבד: "טעות קשה ואפילו נוראית"

 "זה הציוץ הנורא ביותר שיצא מישראל מאז שהחלה המלחמה". כך מצטט ראש המל"ל לשעבר בכיר אמריקני, כתגובה לציוץ של ראש המל"ל הנוכחי צחי הנגבי ששיבח את קטאר על מעורבותה בשחרור החטופים משבי החמאס בעודה מארחת בשטחה את ראשי הארגון

נפתלי בנט לא לבד: "טעות קשה ואפילו נוראית"
יעקב נגל צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש המל"ל לשעבר נגד צחי הנגבי שהודה לקטאר. תא"ל במיל' פרופ' יעקב נגל, לשעבר ראש המל"ל לשעבר, אומר הערב ברדיו 'גלי ישראל': "אני מעריך את ראש המל"ל הנגבי אבל הציוץ הזה הוא טעות קשה ואפילו נוראית. קיבלתי טקסט ממישהו בארה"ב שאני מאוד מעריך שכותב 'זה הציוץ הנורא ביותר שיצא מישראל מאז שהחלה המלחמה'. הרי עשינו כבר את הטעות עם קטאר, הקטארים הם אם כל חטאת, הם אלו שביצרו את החמאס והנייה ומשעל יושבים בקטאר".

לדברי נגל: "כי מי שיכול להחזיר חטופים שיחזיר מיד אבל לא במשא ומתן. אסור לישראל לנהל כל משא ומתן בטח לא עם חמאס או קטאר. החטופים צריכים להגיע לישראל ללא תנאי".

מוקדם יותר גם ראש הממשלה ה-13, נפתלי בנט ביקר את הנגבי על "הליקוק" לממשלת קטאר וכתב בין היתר: "ממשלת ישראל שוגה שגיאה מוסרית ומעשית חמורה", הוא כותב לפני זמן קצר. "‏קטאר אינה 'שותפה חיונית לפעולות הומניטריות ולפעולות דיפלומטיות'. ‏קטאר היא האויב עצמו".

ראש הממשלה לשעבר הסביר כי "‏קטאר מממנת, מסייעת ומתחזקת את ארגון הטרור חמאס-דעאש. ‏מטרת ישראל המוצהרת היא השמדת חמאס. מטרת קטאר היא הפוכה בדיוק: הצלת חמאס".

לדברי בנט, "‏איך נוכל להשמיד את האויב אם אנחנו מחלקים מחמאות לספונסר הראשי שלה, למען השם? מה לנו להלין על ארדואן אם אנחנו מחמיאים למדינה שמעניקה חסות ותמיכה לחמאס?"

עוד כותב בנט כי "קטאר מפעילה מניפולציות כאילו הומניטריות ('קטאר לוחצת על חמאס לשחרר חטופים') ותנופף מולנו עסקאות מוגבלות של שבויים כל כמה ימים כדי לבלבל את ישראל ולבלום את פעולתה להשמדת חמאס".

ראש המל"ל הנגבי כתב בצהריים בחשבון ה-X שלו: "אני שמח לומר שקטאר הופכת לגורם חיוני ובעל עניין בהקלה על פתרונות הומניטריים. המאמצים הדיפלומטיים של קטאר הם חיוניים בשלב זה".

צחי הנגבי חטופים מלחמת חרבות ברזל קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד