כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עד לסיום הליך הזיהוי

המשפחות דורשות למנוע קבורת שרידי גופות וגופות בלתי מזוהות בקבר-אחים

"משפחות הנעדרים שגופותיהם לא זוהו מדאגת מאוד שיקיריהן ייקברו ללא זיהוי תוך חילול כבוד המת ובניגוד לעקרונות בסיסיים של זכויות אדם". כך במכתב מטעם מטה משפחות החטופים והנעדרים שנשלח לגל הירש ולמספר גופים נוספים

המשפחות דורשות למנוע קבורת שרידי גופות וגופות בלתי מזוהות בקבר-אחים
גופות נרצחים במתחם שורה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דורש למנוע קבורת שרידי גופות וגופות בלתי מזוהות בקבר-אחים עד לסיום הליך הזיהוי.

במכתב דחוף ששיגר עו"ד יונתן דייויס, ראש הצוות המשפטי במערך הרפואה והחוסן של מטה המשפחות לתת-אלוף במילואים גל הירש, דורש עו"ד דיוויס שלא להביא לקבורת-אחים את הגופות שלא זוהו כנדרש על פי הדין ולפי מסורת כיבוד המת.

מדובר בגופות ושרידים שלא פונו אל המכון לרפואה משפטית, ונותרו בחזקתה של משטרת ישראל. העתקים של המכתב נשלחו גם למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ליועצים המשפטיים של משרד הדתות ושל משטרת ישראל ולמנהל המכון הפתולוגי ד"ר חן קוגל.

עו"ד דייויס אמר, כי לא ברור לא מדוע אין המשטרה מעבירה את הגופות והשרידים למכון הפתולוגי להשלמת הליכי הזיהוי האופטימליים, ואם הדבר נעשה לפי דרישת גורמים במשרד הדתות. משום כך הוא אומר במכתבו: "משפחות הנעדרים שגופותיהם לא זוהו מדאגת מאוד שיקיריהן ייקברו ללא זיהוי תוך חילול כבוד המת ובניגוד לעקרונות בסיסיים של זכויות אדם".

משום כך נדרש תא"ל גל הירש "להורות ללא דיחוי לערב את הגורמים המקצועיים לאמור, את המכון לרפואה משפטית, בכל מקרה של קבורה ללא זיהוי, ולוודא שלא תעשה קבורה ללא חוות דעת פתולוגית שתצא מתחת לגורמים המקצועיים במכון לרפואה משפטית. דרישה זו מהווה מימוש של זכות בסיסית של משפחות החללים, לשמור על כבוד המת ולדעת שנעשה הכל לזהות את גופות יקיריהן".

גופות מלחמת חרבות ברזל חטופים איתור נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד