א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אנטישמיות קבוצתית

ניאו-נאצים השחיתו אנדרטאות יהודיות באוקראינה

קבוצת בני נוער ניאו-נאצים אנטישמים השחיתה אנדרטאות יהודיות באוקראינה. כך הודיע משרד התובע הכללי של אוקראינה. הם חיללו אנדרטאות בבתי קברות וציירו סמלים נאציים על אנדרטאות ללוחמים נגד הנאצים

ניאו-נאצים השחיתו אנדרטאות יהודיות באוקראינה
כתובות הנאצה צילום: איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה

תושב דניפרו בן 14 מאוקראינה, ארגן קבוצה של צעירים אנטישמיים שריססו צלב קרס ועלבונות נגד יהודים. שאר הצעירים מוויניצה, דניפרו, איבנו-פרנקיבסק, לבוב ורדומישל, אהדו סמלים נאציים ותעמולה של משטרים טוטליטריים.

באוגוסט האחרון צייר אחד הצעירים מרדומישל צלב קרס וכתובות פוגעניות על אנדרטה לזכר ילדים יהודים שנורו בשואה. גם ביתה של יהודייה מקומית ניזוק בסמלים דומים. כל הפשעים פורסמו בצ'אט פנימי של הכנופיה.

הם גם חיללו אנדרטאות בבתי קברות וציירו סמלים נאציים על אנדרטאות ללוחמים נגד הנאציזם, כך דיווח איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה.

התקרית ברדומישלה דווחה בפייסבוק על ידי "קבוצת הניטור לזכויות מיעוטים לאומיים" בתחילת ספטמבר. הפשעים נחשפו על ידי משרד התובע משירות הביטחון של אוקראינה והפרקליטות הכללית.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, מתנהל הליכים פליליים נגדם על חילול קברים, אלימות, הפצה ושימוש פומבי בסמלים של המשטר הנאצי.

אנטישמיות נאצים אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד