ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מסר לסינוואר

"האם אתה מנהיג או טרוריסט?" | המאמר הנועז בעיתון הערבי

"האם תגאל את עזה ואת הסוגיה הפלסטינית או שאתה מוכן להקריב אותן עד טיפת הדם האחרונה..". כך פובליציסט סעודי במאמר למנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, "היום עדיף שאתה תגן, יחיא, על עזה ותושביה ולא על עיר ערבית אחרת"

"האם אתה מנהיג או טרוריסט?" | המאמר הנועז בעיתון הערבי
קריאת עיתון. אילוסטרציה צילום: unsplash

הפובליציסט הסעודי הבולט, טארק אל-חומייד, פרסם מאמר ביקורתי בעיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי על מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר שבו פנה אליו ישירות.

במאמרו כותב אל חומייד: "האם אתה מנהיג או טרוריסט?". הפובליציסט הסעודי אף שאל את סינוואר: "האם תגאל את עזה ואת הסוגיה הפלסטינית או שאתה מוכן להקריב אותן עד טיפת הדם האחרונה..".

עוד נכתב במאמר בעיתון הנחשב בעולם הערבי: "היום עדיף שאתה תגן, יחיא, על עזה ותושביה ולא על עיר ערבית אחרת. כשאתה חיסלת את חלק מאנשי חמאס ואת אל-קסאם, נאמר שזה מאבק על השפעה. האם אתה תוכיח היום שהמטרה שלך היא הסוגיה הפלסטינית ולא ההשפעה ותעזוב את עזה כדי למנוע שפיכות דמים? האם אתה תעשה זאת או שאתה מוביל תכנית התאבדות ולא תכנית של מדינה והדאגה האחרונה שלך היא עזה?".

המאמר בעיתון.

נזכיר כי משרד החוץ הסעודי הגיב בשבת השחורה - חג שמחת תורה למתקפת הפתע של חמאס ומסר: "ממלכת ערב הסעודית עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות חסרות התקדים בין הפלגים הפלשתיניים לכוחות הכיבוש הישראלי, מה שהביא לעלייה ברמת האלימות בכמה חזיתות שם. הממלכה קוראת להפסקה מיידית של ההסלמה בין הצדדים, להגנה על אזרחים ולריסון".

עוד נכתב אז בהודעת המשרד: "הממלכה מזכירה את אזהרותיה החוזרות ונישנות מפני פיצוץ המצב כתוצאה מהמשך הכיבוש והמשך הפרובוקציות נגד המקומות הקדושים. אנחנו קוראים מחדש לקהילה הבינלאומית ליטול אחריות ולפעול למען פתרון שתי המדינות, כדי להשיג ביטחון ושלום באזור".

מלחמת חרבות ברזל חמאס סעודיה יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד