י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא יצאו לפועל"

תכננה פיגועים רצחניים בישראל וזה עונשה המקומם

בזמן שישראל נלחמת כדי להשמיד את חמאס והג'יהאד האסלאמי, מחבלת שגייסה שלוש חוליית מחבלים לפיגועים בישראל, תרצה רק 6 שנות מאסר ותיקנס בסך 8,000 ש"ח | דובר צה"ל מסר בתגובה: "הפעילויות אותן תכננה הנאשמת לא יצאו לפועל"

תכננה פיגועים רצחניים בישראל וזה עונשה המקומם
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית הדין הצבאי אישר אתמול (רביעי) עסקת טיעון שכוללת שש שנות מאסר וקנס כספי בסך 8,000 שקלים, עבור יסמין שעבאן, שגייסה שלוש חוליות צבאיות מעזה, שתכננו להוציא פיגועים נגד מטרות ישראליות. שעבאן הייתה בקשר וקיבלה הנחיות מפעילי טרור בעזה, השייכים לג'יהאד ולחמאס, והצליחה לגייס כסף ואמצעי לחימה לפעילויות הטרור. כך מדווחת שלי טפיירו ב'כאן חדשות'.

שעבאן היא אסירה ביטחונית משוחררת, שהורשעה בעבר בניסיון להוצאת פיגוע התאבדות. חרף פעולותיה, בית הדין הצבאי אישר את הסדר הטיעון, שכולל בתוכו הפעלת מאסר על תנאי שהוטל עליה לאשר שיחרורה הקודם.

על אף שבית הדין הצבאי טען כי "העבירה בה הורשעה הנאשמת היא חמורה ביותר, בפרט בשים לב למהות מעשיה", הוא בחר לאשר את הסדר הטיעון המקל הזה. בין נימוקי ההסדר, בית הדין הצבאי נימק: "הנאשמת הודתה במעשיה וחסכה זמן שיפוטי מבית המשפט". בית הדין הצבאי הוסיף כי עצם העובדה שהפעילויות שתכננה לא הבשילו - הקל בחומרת עונש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפעילויות אותן תכננה הנאשמת לא יצאו לפועל. הצדדים הגיעו להסדר לאחר הליך גישור, ובית המשפט הצבאי מצא לכבד את ההסדר וגזר על הנאשמת 6 שנים לצד מאסר על תנאי וקנס".

פיגועים חמאס הג'יהאד האסלאמי מחבלת מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד