ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
תועדו מתכוננים לטבח

חודש לפני מתקפת חמאס: הטנדרים מסיירים על הגדר

חיילי צה"ל מאוגדת עזה שמוצבים על הגדר תיעדו כחודש ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס, שיירת טנדרים עמוסה מחבלים כשהם מתצפתים לעבר הגדר. בדיעבד מתברר מה היתה כוונתם. אגב החיילים דיווחו למפקדיהם על התנועה החריגה באזור הגדר

חודש לפני מתקפת חמאס: הטנדרים מסיירים על הגדר
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

שורת המחדלים והכתובות שהיו על הקיר, הולכות ומתארכות: חודש לפני מתקפת הפתע של מאות מחבלי חמאס והטבח הברברי, חיילי צה"ל מאוגדת עזה, צילמו שיירת טנדרים לבנים של חמאס בסמוך לגבול. מסתבר בדיעבד שהם הגיעו לעשות הכנות לקראת התקיפה, ללמוד את השטח ואת נקודות התורפה של הגבול הישראלי.

הכתב הצבאי ניר דבורי שפרסם ב'ערוץ 12' את התיעוד שמופץ כבר כמה ימים ברשתות החברתיות, ציין כי הטנדרים הלבנים של חמאס המוכרים לכולנו בימים אלה - מסוג טויוטה נסעו קרוב מאוד לגבול, עצרו וירדו לעמדת תצפית. בתיעוד נוסף שהוא פרסם ניתן לראות את המפקדים צופים לאותם נקודות שאחר כך הם יפרצו ודרכן יחדרו לשטח הישראלי בעיצומו של חג שמחת תורה.

אותם חיילים שצילמו את השיירה החריגה קרוב מאוד לגבול דיווחו על כך למפקדים למעלה, אולם במבחן המציאות נראה שלא לקחו אותם ברצינות ומתקפת הפתע גבתה את חייהם של 1,400 ישראלים, אזרחים, שוטרים וחיילים שנרצחו בצורות שונות ומשונות אכזריות שהעולם לא ראה כמותן מעולם.

יצוין כי תצפיתניות צה"ל ששרדו את הטבח התראיינו בימים האחרונים לכלי התקשורת וסיפרו כי התריעו בפני המפקדים שבדיעבד מתברר לא יחסו חשיבות ולא האמינו שתיתכן במציאות מתקפה כה עוצמתית. 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד