כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רחוקים מלהתאושש

"הטיל מוטט אותנו": משפחת מסקלצ'י קמה מהשבעה המשולשת על הסבא, האבא והבן

הציבור לא נשאר אדיש לנוכח האירוע המחריד: חנה מסקלצ'י הפכה ברגע אחד ליתומה, אלמנה ואם שכולה, כשטיל של ארגון הטרור חמאס פגע בבית הוריה • קרן מיוחדת הוקמה לעזרה וסיוע, והציבור נענה ובא לעזרתם של היתומים והאלמנה שעדיין רחוקים מלהתאושש

"הטיל מוטט אותנו": משפחת מסקלצ'י קמה מהשבעה המשולשת על הסבא, האבא והבן
הבית שנפגע צילום: באדיבות המצלם

נהפך לאבל מחולם, שבת יום חגם. משפחת מסקלצ'י כבר סיימה את ימי השבעה זה מכבר, אבל ביתם עדיין 'בית אבלים'.

בבת אחת, הם קברו שלושה בני משפחה: הסבא רבי רפאל פהימי, האבא רבי נתנאל מסקלצ'י, והנכד הילד רפאל מאיר מסקלצ'י בן ה-12, שנקרא על שם הסב, ונהרג יחד עמו.

לתרומה למשפחה השכולה הקליקו כאן>>>



טיל פגע בביתה של משפחת פהימי, בעת שמשפחת מסקלצ'י התארחה בביתו. בתו של רבי רפאל, חנה מסקלצ'י, הפכה באותו רגע ליתומה מאב, אלמנה ואם שכולה.

השבר איום ונורא, היא לא מצליחה להתאושש. לא יכולה להסיח דעתה מהאבל הנורא אפילו לרגע קט. כשהיא מנסה להתנחם על מות אביה וחושבת לקבל תמיכה מבעלה, היא נזכרת שגם הוא כבר אינו בין החיים, וכשהיא רוצה להתנחם בילדים שהותיר אחריו, טופחת על פניה המציאות ומזכירה לה את בנה היקר והמתוק שנהרג בעודו בן 12 שנים בלבד. איך אפשר לשכוח???

זהו אסון אחד מיני רבים. משפחות רבות איבדו כמה וכמה מיקיריהן באותו יום מר ונמהר, משפחות אחרות נכחדו לחלוטין, אבל מבחינתה של חנה מסקלצ'י, זה היה האירוע המרכזי של שמחת תורה, זה היה האירוע הכי משמעותי בכל ימי חייה. טרגדיה משולשת ניחתה עליה. כל עולמה נחרב והתמוטט באחת.

רק בימים האחרונים עלה הסיפור שלהם לכותרות והגיע לתודעה של הציבור הרחב. מסך העשן של אירועי שמחת תורה החל להתפזר, אנשים מתחילים לקלוט מה אירע כאן, והסיפור הזה, הטרגדיה הנוראה הזאת, קנו להם שביתה בלב של עם ישראל.

רבים נרתמו לעזור ולסייע, ותרמו סכומי כסף נכבדים לקרן העזרה והסיוע המיוחדת שהקימה 'קופת העיר' לטובת משפחת מסקלצ'י, לפי בקשתם של רבני העיר נתיבות, אבל הסכום שנאסף עדיין רחוק מלהספיק. כל בני המשפחה יזדקקו לטיפולים של תמיכה רגשית, הבית שלהם מוכה אבל ואסון, האם השכולה-אלמנה-יתומה, לא יכולה לתפקד בשלב זה, והעלויות של אחזקת הבית גבוהות.

"הם זקוקים לעזרה דחופה באופן מיידי", אומרים קרוביהם, "הילדים בטראומה נוראית, האלמנה-יתומה-שכולה כמובן תזדקק להמון המון עזרה כדי להשתקם נפשית ופיזית, עם ישראל חייב לעמוד לצדם בעת צרה. אין לנו ברירה אחרת!".

לתרומה למשפחה השכולה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד