ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
דאגות ביטחוניות

סטודנטים יהודים הסתתרו ממפגינים פרו-פלסטינים

סטודנטים יהודים התחבאו בזמן שמפגינים פרו-פלסטינים דפקו על דלתות של ספרייה במנהטן. שני סטודנטים יהודים אמרו כי הם חוששים מתקיפה בעקבות המחאה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מספר סטודנטים יהודים בקופר יוניון קולג' במנהטן אמרו כי הם חוששים לביטחונם לאחר שמפגינים פרו-פלסטינים דפקו בדלת הנעולה של הספרייה שבה הם תפסו מחסה וקראו "תתחילו את האינתיפאדה".

"אני באמת, באמת מאמין שהם היו מבצעים תקיפה פיזית אם הם היו נכנסים", אמר אחד הסטודנטים, בעילום שם מתוך דאגות ביטחוניות לתקשורת האמריקאית. "בשבילי זה היה כמו: איך זה יכול להגיע לנקודה הזו?".

גורמים רשמיים בקופר יוניון, בית ספר לאמנויות והנדסה, המעיטו בתקרית, ואמרו בהצהרה ביום רביעי בערב כי הספרייה הייתה סגורה למשך כ-20 דקות בזמן שמפגינים עברו במקום. "כמה סטודנטים שהיו בספרייה נשארו שם", נאמר בהצהרה.

המצב בספרייה הגיע בעקבות מחאה בת שלוש שעות שבה קראו כ-40 פעילים לנשיא קופר יוניון להתייחס למלחמת ישראל-חמאס. כ-15 תלמידים ערכו הפגנה נגדית שקטה עם תמונות של כמה מ-224 בני הערובה שחמאס חטף במהלך מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר.

לאחר מכן, המפגינים אמרו שהם רוצים להיכנס לבניין שבו שוכן משרדה של נשיאת בית הספר, לורה ספארקס.

קבוצה של כ-20 תלמידים עלו במדרגות. בכירה במוסד, שדיברה בעילום שם מתוך דאגות ביטחוניות, אמרה כי היא היתה מודאגת מבטיחות הסטודנטים בקומה העליונה והזעיקה את המשטרה.

בכיר שעובד בספרייה הציע לתלמידים היהודים לברוח דרך יציאה אחורית שבה משתמש נשיא בית הספר.

"זה הזכיר את אנה פרנק שהתחבאה בעליית הגג מהנאצים" אמר אחד התלמידים.

בהודעת בית הספר נאמר כי התלמידים לוו על ידי צוות הספרייה ובחרו להישאר בספרייה עד לסיום המחאה, בסביבות השעה 17:30 שוטרים היו בקמפוס לאורך כל היום.

דובר משטרת ניו יורק אמר שהמחאה המקורית הייתה "לא מסודרת במקצת", אך איש לא נעצר.

שני התלמידים שאמרו שהתלמידים בספרייה סירבו להסתתר או לצאת דרך דלת אחורית. במקום זאת, הם המתינו בתוך הספרייה הנעולה כחצי שעה עד שדעכה המחאה.

 

 

חמאס אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד