י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורת מלחמה

לייבל'ה: החרדים שהתגייסו לשלב ב' ניקו אסלות

והשבוע בלייבל'ה בצל האבל על הסתלקות הגרב"מ אזרחי זצ"ל: ההתארגנות במחלקת המנויים ב'יתד נאמן', החרדי המוכר שהתגייס לשלב ב' ופעל להסיר את תמונתו מהרשת, לייבל'ה חושף את המסווגים שמסרו סודות למנהל ועד הישיבות, וגם: הרב של חיל האוויר שלא שולח מיילים בעותק מוסתר

לייבל'ה: החרדים שהתגייסו לשלב ב' ניקו אסלות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את המדור השבועי עוד קודם הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי זצוק"ל שהיה זקן ראשי הישיבות בדורנו וזקן חברי המועצת. לא כאן המקום להספיד את גדול ראשי הישיבות שהיה ראש ראשי הישיבות. 

בצל המלחמה בדרום, לייבל'ה ראה את חלוקת הרובים באלעד ובביתר והתקנא. הוא החליט שגם הוא גם רוצה נשק. אחד משכניו של לייבל'ה יעץ לו להחזיק גם באקדח קטן לשעת הצורך, אך לייבל'ה לא יודע האם לקנות כעת או לחכות למכירה של 'משנת יוסף' הקרובה. 

תוך כדי דיונים השבוע על המלחמה שאולי תפרוץ בצפון, לייבל'ה שמע באחד מהקבינטים בכוללים כי אין מצב שישראל תתקוף בלבנון שכן אין להם מספיק סיוע הומינטרי להכניס ללבנון כמו בעזה. 

לייבל'ה לא רוצה להוריד את המורל אבל הוא שמע שיותר ויותר חרדים שקפצו על ההזדמנות ורצו ללשכת הגיוס להתגייס לשלב ב', טוענים כי הם מתחרטים על הרגע הזה. הם חשבו כי מדובר בשבועיים של גיבוש תוך כדי טירונות, אך לדבריהם: "נתנו לנו מזרון עם פשפשים ומתי שאנחנו לא עליו, אנחנו מנקים חדרי שירותים". 

אפרופו החרדים שהתגייסו השבוע, לייבל'ה ראה אישיות חרדית שגם הלכה לשלב ב' אך אותו אחד נלכד בעדשות המצלמה, אותו חרדי שלא היה בכוחו להצטלם ואז לענות לטלפונים למשפחתו מה הולך להיות במלחמה, פעל כי יורידו את התמונה מאתרי החדשות שהסכימו בחפץ לב לשמור על חיסיון. 

מי שנפל בפח הוא הרב רמי ראבד לשעבר רב חיל האוויר בצה"ל ששלח מייל ל-500 נרשמים למסלולי הגיוס בחרדים. הבעיה שהרב ראבד שלח את המייל בלי עותק מוסתר כמקובל וכנהוג בתפוצות מיילים, וזה מה שהוא קיבל בתגובה מאחד החרדים. 

ועוד מי שבשל האזעקות שנשמעו בגוש דן שכח לשלוח מייל בעותק מוסתר היה ה'בוחער הזעצער' של חסידות קוידינוב. מי שיבקש לעצמו את הכתובות של מיטב נגידי אירופה - שיזכור ש"דעלך סני לחברך לא תעביד".

ומי שנאלץ לפרסם הבהרת דברים הוא האסטרטג חיים קליגר הפועל מידי שנה להנצחת מרן רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל. לא ברור מי הברנש שעמד מאחורי מינהלת ההילולא אך מה שבטוח כנראה שבשנים הקרובות הציון יתפוס תאוצה. 

לייבל'ה היה השבוע מופתע; הוא קיבל באישון לילה טלפון ממספר לא מוכר. על הקו מבקשת אישה את כתובת המייל שלו מטעם עיתון 'יתד נאמן'. לייבל'ה שחשש לתת את המייל (בכל זאת הוא מספר במוסדות של הילדים שאין לו בכלל מחשב ומייל בבית) שאל את הגברת במה מדובר, והאישה הרגיעה אותו שהכל טוב. מחלקת המנויים מתארגנת מחדש ביתד על ידי חברה חיצונית, ואי לכך, מבקשים את המייל על מנת לשלוח הודעות במידת הצורך.

חשיפת לייבל'ה: בשבוע הראשון למלחמה מספר משרדי פרסום חרדים היו סגורים על סורג ובריח. בהמשך חלקם כבר נפתחו, אבל הודיעו לעובדיהם על קיצוץ בשכר בשל המצב העגום בענף כעת, לאור המלחמה. לייבל'ה מאחל לימים טובים יותר בפרסום ובפרינט.

אפרופו עיתונות, הבוקר לראשונה תמונה של האדמו"ר מקרלין סטולין בעיתון 'המודיע' כנראה לראשונה בגלל המלחמה והרבי שעובר ממקום למקום לבקר פצועים וחיילים. הרבי שכידוע מתנגד לפרסום תמונתו, התמונה פורסמה אמנם מאחור אבל בהחלט מדובר באמירה. 

במעמד התפילה השבוע בגבעת סלבודקה בהשתתפות ילדי ישראל כובד בתקיעת שופר מנהל ישיבת סלבודקה יוסי קלצקין המשמש גם כנהגם של ראשי הישיבה לעת מצוא, קלצקין חסיד באבוב בפני עצמו ותושב אלעד נתקן תקיעה ושברים גם של חסידים וגם של ליטאים. 

מי שהצטייד השבוע ברובה והרגיע את תושבי ירושלים והסביבה הוא המפיק הבולדוזר יעקב חיי מילר שהרגיע את כולם תוך רגע ומעכשיו לייבל'ה שהולך ברחוב צפניה בלילות שבתות יצעד בבטחה. 

לייבל'ה חושף תמונה שהצנזורה התירה לפרסום: בסוף השבוע פורסמה תמונה של בכירים בצה"ל מעדכנים בסודות הכי מסווגים את הרב קופמן מוועד הישיבות על מה שמתרחש במלחמה. 

קבלו את התמונה עם הטשטוש המסווג.

ולאחר מכן את התמונה שהותרה לפרסום על ידי הצנזורה במיוחד ללייבל'ה. 

ועוד על המלחמה בדרום: איש החסד ישראל פלנר האיש וקופת העיר שלא מפסיק ליצור כותרות, נראה יחד עם הרב הראשי לשעבר לצה"ל רפי פרץ בחלוקה של קופת העיר לתושבי העוטף. 

בצל המלחמה, נפגשו השבוע במשכן הכנסת לדון על חוקים הקשורים למלחמה, יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר עם סגן יו"ר הכנסת ח"כ ארז מלול.

לייבל'ה פגש על טיסה אחת את אברמי גולדשטיין ממלכות, הערשי וינברגר מ'שירה', ואברהם פריד בדרכם מארה"ב לארץ לחתונה משותפת.

לייבלה פגש בדרך גם את האדמו"ר מפינסק קרלין מוסר שיעור 'אור החיים' במחלקת העסקים של טיסת אל על בדרכו לישראל, כשבמושב לפניו משתתף בשיעור ב'חי' פנחס ביכלר ששב מאירוע של מקהלת מלכות בניו יורק.

המצב הנפשי של כולם רעוע גם כך בתקופה זו, לייבל'ה מצדיע לאשת עסקים מוכרת מהעיר בני ברק, שפרסמה השבוע שבכל יום רביעי מגיעה לעיר הקדוש לטיפול אישי, וקוראת לכולם לעשות גם כך.

אי אפשר היה השבוע לפספס את החתונה של החתן היקר מנדי ברנד מחסידות ויז'ניץ, עם בתו של העסקן מאלעד יצחק פרידמן. לייבל'ה ראה בחתונה את ראש העיר אלעד ישראל פרוש. 

גם בכירי חסידות ויז'ניץ הגיעו לאחל מזל טוב לצד שלל עיצובים שנשלחו לאולמי 'גני הדקל' בבני ברק. 

הרב יעקב נתן אנשין משפיע בחסידות ברסלב חיתן השבוע את בנו ולפני חג הסוכות שבר את ידו ובצורה הומוריסטית מצא דרך שלא יכאיבו לו ביד בנתינת מזל טוב. 

בחגיגת יום הולדת לאיש העסקים מנדי מויאל מג'נבה שהתקיימה בחמישי האחרון בעיר השוויצרית, הצליח לייבל'ה לתפוס רגע נדיר כאשר גדול הזמר אברהם פריד העביר 'סדנת תיפוף' עם הקלידן יאיר בודנר שליווה את האירוע.

נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר נפגש השבוע עם סגן ראש עיריית ביתר דודי זלץ, בכדי לדון על סיוע למשפחות מעוכבי ילדים בצל המלחמה.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' יו"ר הצינות הדתית לרגל שמחת אירוסי בנו הגדול בניה בשעה טובה, עם בתו של הדיין הרב אוריאל אליהו, אחייניתו של חברו הקרוב יהודה אליהו, נכדה של הרב חיים גנץ, מחמישיית הרבנים הקרובים של האב בצלאל. 

ברכת מזל טוב לשר הבינוי והשיכון יצחק גולדקונפף לרגל הולדת הנינה, נכדה לבנו מנכ"ל רשת גני בית יעקב ישראל גולדקונפף.

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר יו"ר וועדת העבודה והרווחה לרגל שמחת בר המצווה לנכדו, בן לבנו האסטרטג מנחם אייכלר. 

ברכת מזל טוב ליהושע טננהויז חבר מועצת העיר אשדוד לרגל נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב למוטי בבצ'יק הרמ"ט של השר גולדקנופף לרגל שמחת אירוסי הבת הראשונה עם החתן בן הרה"ג ר' אברהם מרדכי ארשטר דיין בבית דין "הישר והטוב". 

ברכת מזל טוב לשמואל טייטלבוים משב"ק האדמו"ר מסאטמר לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאהרן לוסטיג משב"ק אדמו"רי בית לעלוב ומו"ל גיליון 'אהל מועד' לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב לשמש ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא ירושלים אהרן קלמן פריד לרגל שמחת אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יונתן בירנבוים מעיתון 'משפחה' ורדיו 'קול ברמה' לרגל שמחת הולדת התאומות בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאסטרטג אברמי קרויזר לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לזמר ישי לפידות לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב מאיר חנסון מבחירי ישיבת קרית מלך, תלמידו ומקורבו של הגאון הצדיק רבי מאיר גריינמן לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

לייבלה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד