ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ישראל נגד פוטין

משרד החוץ: "הזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה"

משלחת של ארגון הטרור חמאס התארחה בביקור רשמי בקרמלין ודנה עם בכירים בממשל הרוסי בנושא המלחמה. בישראל זועמים ומגנים: "צעד מגונה הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של מחבלי החמאס. אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר"

משרד החוץ: "הזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה"
נתניהו בפגישה עם פוטין צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

משרד החוץ הישראלי יוצא לראשונה בפומבי נגד רוסיה על האירוח שלה את ראשי החמאס. דובר משרד החוץ, ליאור חייט כתב הערב: "החמאס הוא ארגון טרור הגרוע מדעאש. ‏ידיהם של בכירי החמאס מגואלות בדם של מעל 1400 ישראלים שנטבחו, נרצחו, הוצאו להורג ונשרפו והם אחראים על חטיפתם של למעלה מ-220 ישראלים בהם תינוקות, ילדים, נשים וזקנים".

לדבריו, "‏ישראל רואה בהזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של מחבלי החמאס. אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר".

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית 'טאס' כי סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, נפגש בקטר עם "ההנהגה הפוליטית" של חמאס ודן ב"גורל החטופים". בדיווח, בוגדנוב עצמו אישר את הדברים ואמר: "כמובן, נפגשתי עם ההנהגה הפוליטית (של חמאס)".

במקביל, סוכנות הידיעות הרוסית 'נובוסטי' דיווחה כי משלחת חמאס בראשות סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, מוסא אבו מרזוק, הגיעה למוסקווה. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכארובה אישרה את הדברים והגדירה את חמאס כ"תנועה פלסטינית".

במשרד החוץ הרוסי מסרו כי בשיחות עם אנשי חמאס נדון שחרור מיידי של החטופים בעלי האזרחות הזרה. בחמאס מסרו הודעה בה הם שיבחו את עמדתו של הנשיא פוטין ואת המאמצים הדיפלומטיים שמשקיעה מוסקווה בעניין המלחמה בעזה. על פי ההודעה, סגן שר החוץ הרוסי סקר את המאמצים הרוסיים להפסקת אש בעזה, פתיחת המעברים והכנסת סיוע הומניטרי.

משרד החוץ רוסיה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד