כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פוליטיקה בזמן מלחמה

כך ניסו בלשכת ראה"מ למנוע את הפגישה עם האלוף

לפי שני דיווחים הערב, בלשכת ראש הממשלה ניסו למנוע את פגישת נתניהו עם האלוף יצחק בריק שאולי זה שגרם לו להתעכב עם הכניסה הקרקעית לעזה. לבסוף באורח מפתיע מי שהובילה לקיום הפגישה זו דווקא הגב' שרה נתניהו | בלשכת נתניהו מכחישים | כל הפרטים

כך ניסו בלשכת ראה"מ למנוע את הפגישה עם האלוף
האלוף יצחק בריק/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/חיים גולדברג, פלאש 90

הפגישה בין נתניהו לאלוף במילואים יצחק בריק כמעט סוכלה. לפי דיווח של הכתב הפוליטי יובל שגב בגלי צה"ל, אותה פגישה שעל פי הפרסום של מוטי גילת ב'כאן 11' ועל פי מקורות נוספים, הייתה מהסיבות לדחיית הכניסה הקרקעית לעזה. במשך ימים ניסו ראש הסגל צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי אבי גיל למנוע את הפגישה.

אחרי לחצים רבים מבחוץ, התקיימה פגישה ראשונה בין השניים בסופה נתניהו ביקש לשבת זמן ממושך יותר עם בריק ולעבור על כל המידעים שהביא, את חלקם לא הכיר קודם ראש הממשלה. גם את הפגישה הנוספת ניסו ברוורמן וגיל למנוע, והיא נדחתה שוב במשך מספר ימים.

רק בלחץ גורמים מחוץ ללשכת נתניהו, התקיימה הפגישה הארוכה יותר בין השניים, בה הוצג בין השאר הנתון המדאיג מאוד על מספר החיילים שעשויים לההרג בימי הלחימה הראשונים אם הכניסה הייתה מתקיימת במועד המקורי. נתון שאימץ רה"מ.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא".

הכתב המדיני של 'חדשות 12', ירון אברהם מוסיף פרטים. לדבריו, האלוף במיל' יצחק בריק בן גילו של נתניהו, המתין 7 שעות בקריה בתל אביב, כשבכל פעם הוא מקבל תירוץ אחר מאנשי הלשכה בהם ראש הסגל צחי ברוורמן והמזכיר הצבאי אבי גיל.

עוד הוא מדווח עי בין לבין, הוא מגיע לראיון טלוויזיוני - ומשמיע אזהרות חריפות מפני כניסה קרקעית לרצועת עזה, תוך שהוא תוקף את הקונספציה הצבאית וההערכות הלקויה של מערכת הביטחון ושל קציני הצבא.

ואז לדברי אברהם, מגיע הטוויסט: מי שצפתה בראיון הזה הייתה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, ולפני שני גורמים הבקיאים בפרטים, שרה נתניהו מחליטה שהפגישה הזו תתקיים והיא משכנעת את בעלה לקיים אותה - חרף התנגדותם של אנשי לשכתו. ואכן, בעקבות הראיון הטלוויזיוני והבקשה של הגברת נתניהו, בריק נקרא ללשכתו לתת את הסקירה הרחבה שלו, למורת רוחם של אבי גיל וצחי ברוורמן.

גם את הסקירה הזו - למיטב ידיעתו של ירון אברהם, ניסו השניים למנוע במשך מספר ימים, ולבסוף היא קורית - יממה אחרי שהקבינט אישר את הכניסה הקרקעית לעזה. הפגישה התקיימה ביום שישי בשעה 19:30 בלשכת רה"מ בקריה בת"א, ומאז - אם או בלי קשר - הכניסה הקרקעית מתעכבת.

מלשכת רה"מ נמסר: "הדיווח איננו נכון. רה"מ הוא היחיד שהזמין את האלוף במיל' בריק להתייעצות כפי שנפגש עם אלופים רבים אחרים לקראת המשך המערכה". האלוף בריק מסר בתגובה: "לא אתייחס לשמועות ולדברים שנאמרים לרה"מ ב-4 עיניים".

האלוף בריק הינו האיש שמתריע במשך שנים מכל כל מה בנוגע לאי מוכנות צה"ל ללחימה נרחבת. היו מי שהחשיבו אותו להזוי ומגזימן, אולם במבחן התוצאה הסתבר שהוא צדק.

יצחק בריק בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד