כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מתקשה עדיין לעכל"

"תמחה את זכר עמלק"; זה מה שגרם לעמית סגל להזדעזע

אחרי שצפה ב-40 דקות של זוועות החמאס באזרחים תמימים בעוטף עזה, עמית סגל חולק תובנות, "היום הבנתי פעם ראשונה דרך הלב את מה ששנים לא הבנתי בראש: איך מצד אחד כתוב למחות את זכר עמלק, ומצד שני: לא תשכח"

"תמחה את זכר עמלק"; זה מה שגרם לעמית סגל להזדעזע
עמית סגל צילום: צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 12

הפרשן הפוליטי עמית סגל החליט לצפות במקבץ התיעודים המחרידים מהטבח שביצע מחבלי חמאס שהפיץ דובר צה"ל לתקשורת הזרה כדי שהעולם יראה ויבין מול מי אנחנו נלחמים ואת מי אנחנו מבקשם להשמיד להרוג ולאבד.

"אני מתקשה עדיין לעכל את מה שראיתי היום. הייתי בפגישה ואז המקור הציע שאצפה בקטע אחד מהסרט של דוצ", כתב סגל לרבבות עוקביו. "מה שראיתי שם לא אשכח כל ימיי".

"מה שמזעזע ונורא זה לא המראות, אלא החוויה האנושית הקשה ביותר של יתמות, של הלם, של חסד בין ילדים שיכלו להיות אני או אתה, שלי או שלך, אל מול הרשע המוחלט, שניגש למקרר ולוקח לעצמו קוקה קולה", מתאר עמית.

לדבריו, "יש לנו נטייה כבני אדם לעבור הלאה, לנרמל את הזוועה, להגיד "זה לא יאמן" אבל להאמין. כי אנחנו סתגלנים. היום הבנתי פעם ראשונה דרך הלב את מה ששנים לא הבנתי בראש: איך מצד אחד כתוב למחות את זכר עמלק, ומצד שני: לא תשכח".

התובנה העיקרית שלו היא :יש לנו מצוה לא לשכוח למחות אותם. זה הדבר היחיד החשוב כרגע וכל השאר באמת חסר משמעות".

יצוין כי גם פרשן חדשות החוץ של הערוץ, ערד ניר צפה בתיעודים הקשים מנשוא וסיכם זאת בטור שפרסם ב-N12: "הבטן מתהפכת והראש מסרב להאמין למה שהעיניים ראו. במשך יותר מ-40 דקות נחשפתי, יחד עם העיתונות הזרה, למעשי הטבח הבלתי נתפסים של מחבלי חמאס שבאו עם רצח בעיניים ולא חסו אפילו על כלבים. הדם רותח - איך הופקר כך חבל ארץ שלם?".

עמית סגל חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד