כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מנהיגיהן ביקרו בישראל

שלוש מדינות כאגרוף ברזל: לא הזמן להפסקת אש

אחרי התנגדות של מדינות כמו גרמניה, אוסטריה וצ'כיה, בהודעה הסופית של מנהיגי האיחוד האירופי לא הוכנסה קריאה להפסקת אש. חלק מהמדינות החברות האחרות באיחוד דרשו שפה קשה יותר, אך 3 המדינות הללו הבהירו: לא הזמן להפסקת אש

שלוש מדינות כאגרוף ברזל: לא הזמן להפסקת אש
תקיפה בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

גרמניה, אוסטריה וצ'כיה שמנהיגיהן הגיעו לביקור הזדהות בישראל - התנגדו להפסקת אש בין ישראל לעזה ובהודעה של פסגת מנהיגי האיחוד האירופי הלילה לא הוכנסה קריאה להפסקת אש בעזה, כך אמרו ל'כאן חדשות' דיפלומטים אירופיים. הן התנגדו לכל נוסח שעשוי להגביל את ישראל ואת הזכות שלה להגנה עצמית.

חלק מהמדינות החברות באיחוד דרשו שפה קשה יותר, אך שלוש המדינות הללו הבהירו נחרצות: "זה לא הזמן להפסקת אש". בהצהרה מוזכרת זכותה של ישראל להגן על עצמה, גינוי לטבח של חמאס והשימוש שלו באזרחים כמגנים אנושיים וגם חשש מהמצב ההומניטרי בעזה. המנהיגים קראו בהצהרת פסגה "להמשך בטוח ובלתי מפריע לגישה הומניטרית ולסיוע להגיע לנזקקים באמצעות כל האמצעים הדרושים, כולל מסדרונות הומניטריים לצרכים הומניטריים".

נזכיר כי לפני כשבוע הצביע הפרלמנט האירופי בעד הצעה המגנה את מתקפת הטרור של חמאס, ובעד זכותה של ישראל להגן על עצמה. ההצעה, הכוללת קריאה לשחרור מיידי של כל החטופים נמצאים ברצועת עזה, עברה ברוב של 500 תומכים מול 21 מתנגדים בלבד.

יצוין כי גוש 27 המדינות הוא ספק הסיוע המוביל בעולם לפלסטינים. האיחוד השקיע בהם השנה כמעט 78 מיליון יורו ויותר מ-930 מיליון יורו מאז שנת 2000.

יו"ר בית הנבחרים האמריקני הנכנס, חבר הקונגרס מייק ג'ונסון, העביר אמש את ההחלטה הראשונה שלו בתפקיד - הבעת תמיכה בישראל. ההחלטה עברה ברוב של 412 חברים מול 10, כששישה חברי קונגרס נמנעו. ההחלטה, אינה מחייבת באופן מעשי אלא סמלית.

מלחמת חרבות ברזל האיחוד האירופי הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד