א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"דמוקרטיה היא הכוח שלנו"

יאיר לפיד רומז לאשמים במחדל מתקפת החמאס

"כשאתה מאיים על הדמוקרטיה של ישראל אתה מחליש את המדינה. דמוקרטיה היא הכוח שלנו. דמוקרטיה היא הסיבה שיש לנו את הכוח הפנימי שאנחנו צריכים כדי להילחם במה שאנחנו מתמודדים איתו עכשיו". כך לפיד לקהילה בניו יורק כשהוא רומז כי הרפורמה החלישה את ישראל בעיני אויבינו 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד משדר כאן בישראל ממלכתיות לכאורה, אמנם לא נכנס לממשלה אבל משתדל לא לבקר או להאשים בפומבי את הממשלה.

אולם בריאיון למרכז קהילתי בניו יורק הוא אמר כי הרפורמה המשפטית והמחאה שהתפתחה בעקבותיה החלישו את ישראל ורומז כי היא זו שהובילה לכאורה לתוצאות הקטלניות של מתקפת החמאס באותה שבת שחורה.

לפיד אמר: "אני מבין את האנשים שאומרים 'אוקיי החלשנו את עצמנו במאבק הזה. לקחנו את זה צעד אחד קדימה. נאבקנו על משהו חשוב, אבל לקחנו את זה רחוק מדי. כשאתה מאיים על הדמוקרטיה של ישראל אתה מחליש את המדינה. דמוקרטיה היא הכוח שלנו. דמוקרטיה היא הסיבה שיש לנו את הכוח הפנימי שאנחנו צריכים כדי להילחם במה שאנחנו מתמודדים איתו עכשיו".

לפיד ניקה את המפגינים נגד הרפורמה מאשמה בהחלשת ישראל ומתן שעת כושר לחמאס ואמר: "נפגשתי איתם במערך שהם בנו באקספו בתל אביב. זה מבצע לא ייאמן שעוזר לכל מי שנאלץ לצאת מביתו ולקורבנות ולמשפחות הקורבנות. אלה פטריוטים ישראלים גדולים. הם לא החלישו את המדינה הזאת, הם מחזקים אותה".

יאיר לפיד הרפורמה המשפטית מלחמת חרבות ברזל ניו יורק חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד