י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עדכונים שוטפים מהמלחמה

ארה"ב תקפה את איראן בסוריה; 6 טילים נפלו בטאבה; מחבלים חוסלו בג'נין

ארה"ב תקפה שני בסיסים בסוריה של משמרות המהפכה האיראניים ושלוחותיה • במצרים טוענים: טיל פגע בבניין בטאבה שליד גבול ישראל, 6 נפצעו • שני מחבלים חוסלו הלילה במהלך חילופי אש בג׳נין • עשרות מבוקשים של חמאס נעצרו ביהודה ושומרון • עדכונים מכל הזירות

ארה"ב תקפה את איראן בסוריה; 6 טילים נפלו בטאבה; מחבלים חוסלו בג'נין
מלחמת חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

שלושה שבועות למלחמת 'חרבות ברזל' בה נרצחו ונהרגו כ-1,400 ישראלים. 224 בני אדם נחטפו לרצועת עזה. הירי מרצועת עזה נמשך כאשר הלילה בשעה 02:51 הופעלה אזעקה ברחבי קיבוץ בארי שבעוטף עזה.

במהלך הלילה חיסלו כוחות צה״ל שני מחבלים במהלך חילופי אש בג׳נין. הכוחות היו בפאתי מחנה הפליטים ג׳נין בפעילות הנדסית לחשיפת מטענים מוטמנים בקרקע. אין נפגעים לכוחותינו.

בנוסף, במהלך הלילה נעצרו עשרות מבוקשים של חמאס במוקדים נוספים ביהודה ושומרון. בקלקיליה צה״ל סגר חנות פלסטינית שפרסמה חומרי הסתה.

צבא ארצות הברית תקף הלילה שני מתקנים במזרח סוריה המשמשים את משמרות המהפכה של איראן וקבוצות הנתמכות על-ידיה. כך מסר הפנטגון, שציין כי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הורה על ביצוע התקיפות. במקביל דיווחו כלי תקשורת במצרים על שישה בני אדם נפצעו מפגיעת טיל בעיירה טאבה, סמוך לגבול עם ישראל. לפי הדיווחים, נזק נגרם למבנים השייכים לבית החולים בטאבה.

לפי דיווחים בשעות האחרונות, ישראל הודיעה למתווכים לשחרור החטופים משבי החמאס, כי היא מוכנה להעניק תמורה לרצועת עזה (ולא לחמאס) עבור עסקת חטופים רחבה.

עדכונים שוטפים מכל הזירות: 

14:20 - הנפילות בת"א: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב, צעיר כבן 20 במצב בינוני, עם חבלות בראש ובגפיים ומעניקים במקום טיפול רפואי ל-2 פצועים במצב קל.

14:14 - דיווח על פגיעה ישירה בתל אביב.

14:06 - אזעקות בגוש דו ותל אביב.

13:43 - אזעקות באשדוד.

12:46 - אזעקות צבע אדום בעוטף.

12:10 - המתיחות בצפון: תושבי רכס רמים נקראים להסתגר בבתים עקב אירוע בטחוני.

11:55 - צה״ל ושב״כ חיסלו הלילה את מפקד גדוד מערב חאן יונס מדחת מבאשר שלקח חלק בפיגועי צליפה ומטענים גדולים לעבר כוחות צה״ל ולעבר יישובי ישראל. כוחות צה"ל תקפו מעל ל-250 מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה.

11:47 - פיקוד העורף מעדכן על תחנות הרדיו שיפעלו בשבת במתכונת 'גל שקט':

קול ברמה- 107.6| 105.7| 104.3 | 92.1 FM

קול חי- 92.8 | 93 | 102.5 FM

מורשת- 90.5 | 90.8 | 92.5 | 100.7 FM

רדיו דרום - (2 אזורי התרעה): 97 | 95.8 FM - בבאר שבע, מרכז ובדרום הנגב. 101.5 FM: אשקלון, אשדוד, שדרות, לכיש ועוטף עזה.

11:14 - הכתב הצבאי דורון קדוש בגלי צה"ל: ה״איום האווירי״ מהים האדום שהתפוצץ בטאבה במצרים וגרם ל-5 נפגעים הוא כטב״ם. מטוסי הקרב של צה״ל שהוזנקו אליו לא הצליחו ליירט אותו. לא ברור האם הכטב״ם שוגר מתימן או מספינה בים האדום, אבל ברור שיש כתובת אחת לאירוע - איראן.

11:11 - צבא מצרים: נפילת כטב"ם בטאבה היא שהובילה ל-6 פצועים. העניין נבדק על ידי גורמי הביטחון.

11:09 - קמפיין ברשתות החברתיות: ״אין דלק אין חמצן מחסלים את הנאצים״.

11:02 - ירושלים: תושב מזרח העיר כבן 40 נעצר לאחר שעל פי החשד תלש דגלי ישראל בשכונת ימין משה, זרק אותם לפח וניסה להצית אחד מהם. החשוד הועבר לחקירה ויובא בהמשך לדיון הארכת מעצר.

10:50 - עוד אומר דו"צ תא"ל הגרי: "בשעות האחרונות זוהה איום אווירי במרחב הים האדום. מטוסי קרב הוזנקו והנושא נמצא בתחקור. להבנתו הפגיעה שהיתה במצרים מקורה באיום הזה".

10:45 - דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה: ״מסרנו הודעות ל-229 משפחות חטופים ול-310 משפחות חללי צה"ל״.

10:38 - דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה - על הפשיטה הלילה במרכז רצועת עזה: "הפשיטה החלה אתמול באור יום והסתיימה בהצלחה הבוקר, הכוחות כולם יצאו ללא נפגעים״. הוא הוסיף, ״בשעות הקרובות נחשוף חומרים שמעידים על השימוש של חמאס במתקנים הומניטריים בעזה״

10:30 - מפקד פיקוד המרכז חתם על צו הריסה לבית בבעלותו של סאלח עארורי, סגן מנהיג חמאס היושב בביירות. הבית נמצא בכפר עארורה בבנימין. נזכיר שכוחות צה״ל פשטו על הבית הזה כבר בשבוע שעבר והפכו אותו למפקדה של השב"כ.

10:00 - חבר משלחת חמאס המבקרת ברוסיה, אבו חמיד, אמר בריאיון לעיתון הרוסי 'קומרסנט' כי חמאס לא יוכל לשחרר חטופים נוספים לפני שיוסכם על הפסקת אש, וכי ארגון הטרור זקוק לזמן כדי לאתר את כל הישראלים ש"נלקחו לעזה" על ידי פלגים פלסטיניים אחרים.

09:58 - לא רק אנשים: דורבן נפגע מרסיסי רקטה שנפלה בראשון לציון, שגרמו לשבר ברגלו וחתכים בגופו. תומר נסימיאן, וטרינר ראשי ברשות הטבע והגנים, שטיפל בו: "מתחילת המלחמה אנו מקבלים פניות רבות מאזרחים על חיות בר פצועות. הדיווח המהיר והמודעות קריטיים".

צילום: דוברות רט"ג.

09:47 - שוטרי המחוז הצפוני ואגף התנועה הורידו מהכביש 16 אופנועים שנסעו בלילות האחרונים בקרבת ישובים והטילו פחד על התושבים לאחר שהשמיעו קולות הנשמעים כקול ירי בעזרת האגזוזים.

09:44 - רוני אשל, תצפיתנית מבסיס נחל עוז, נעדרת כבר 21 יום • אביה אייל משתף בגלי צה"ל: "לא תיארתי לעצמי שאגיע ליום ה-21, זה קרה בתוך הבסיס עצמו ואף אחד לא יודע להגיד מה קרה? מה היה באותן דקות? אני עדיין יושב ועושה פאזל וממלא חתיכות כדי לנסות להבין". עוד אמר: "לא תיארתי לעצמי שיעברו 21 יום וכל הממשלה שותקת, השתיקה היא האכזרית ביותר".

09:41 - הלורד הבריטי דיוויד וולפסון בגל"צ: "הבעיה בלונדון היא שלמרות שיש לנו תמיכה פוליטית חזקה ממשפחת המלוכה, מראש הממשלה, מנהיג האופוזיציה והמפלגות הפוליטיות - ברחובות יש לנו בעיה רצינית. אנשים שמפגינים כל שבוע נגד ישראל ותמונות של חטופים שנתלשות מהקירות, יהודים רבים מודאגים מאוד מהאווירה". לדבריו, "אני יותר מודאג על בתי שהולכת ברחוב עם מגן דוד על צווארה מאשר על בני המשרת בצה"ל".

09:36 - לפנות בוקר התקבלו במשטרה דיווחים על חשוד שהשליך מספר בקבוקי תבערה לעבר שני מבני בנקים בסמוך לכיכר השבת בירושלים ולעבר פתח בימ״ש השלום בירושלים.

למקום הוזעקו כוחות משטרה וכב"ה שכיבו את השריפה. במקום נגרם נזק קל נגרם ולא היו נפגעים. כוחות המשטרה שהוזעקו למקום, החלו בסריקות אחר החשוד במעשה שנמלט ואיסוף ממצאים. המשטרה פתחה בחקירה, ועפ״י החשד הראשוני המקרים קשורים והרקע פלילי.

09:33 - בכיר במשלחת חמאס למוסקבה אומר לעיתון 'קומרסנט' הרוסי: "אנחנו צריכים זמן לאתר את כל האנשים שנחטפו לרצועה ב-7 באוקטובר".

09:24 - כטב"מ צה"לי מסוג 'דוהר שמיים' נפל בשכונת זיתון בעיר עזה בזמן שהיה במשימה מבצעית. מצה"ל נמסר - אין חשש לדליפת מידע. כך דווח בגלי צה"ל.

09:16 - הישראלים לא נרדמים: הביקוש לתרופות פסיכיאטריות ותרופות הרגעה זינק בעד 30% בשל עלייה בכמות המטופלים אך גם בשל אגירת תרופות עקב חשש ממחסור על המדפים. בקופות החולים מבהירים: ״המטופלים מצטיידים שלא לצורך״.

09:07 - שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, אומר הבוקר לאחר הקריאה של משרד החוץ לגרש את משלחת חמאס שהגיעה למוסקבה: "עמדות ישראל ורוסיה לא תמיד זהות - אך הצדדים ממשיכים בדיאלוג".

08:53 - התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, שבו מתנהלת חקירה נגד ישראל, נפגש אתמול עם שר החוץ הפלסטיני - שהציג מידע על מה שהוא מכנה "הפשעים האחרונים שמבצעת ישראל בעזה".

08:41 - בצעד חריג משרד הבריאות העזתי של חמאס פרסם מסמך ובו סטטיסטיקה מפורטת של ההרוגים בעזה מתחילת המלחמה. כולל שמות, גילאים ומספרי ת.ז. של כ-7,000 ההרוגים לטענתם.

08:17 - הג'יהאד האיסלאמי מתאבל על ראשי חטיבת השטח של הארגון בג'נין איסר עאמר, עבדאללה אבו אלהיג'א וג'וואד טורקי שחוסלו הלילה על ידי צה"ל. לפי הסהר האדום, כתוצאה מחילופי אש במחנה ג'נין, שמונה נפצעו מירי, ארבעה מהם במצב קשה.

08:02 - כוחות משולבים של צה"ל פשטו ביממה האחרונה פעם נוספת ברצועת עזה ותקפו כעשרות מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס.

07:42 - הלילה חיסלו כוחות צה״ל שני מחבלים במהלך חילופי אש בג׳נין ללא נפגעים לכוחותינו. בנוסף, נעצרו לאורך הלילה עשרות מבוקשים של חמאס במוקדים נוספים ביהודה ושומרון. 

07:31 - מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הודיע כי מדינתו תשלח לישראל משלוח נוסף הכולל נשק, תחמושת ומל"טים לקראת הכניסה הקרקעית לרצועת עזה.

07:15 - גורם מדיני אומר הבוקר לעיתונאים: "אי אפשר לנצח בלי כניסה קרקעית".

07:00 - משרד הבריאות של חמאס בעזה: יותר מ-6,700 איש נהרגו מאש צה"ל, כ-300 הרוגים טרם זוהו ומאות גופות נוספות קבורות בהריסות.

06:06 - הותר לפרסום: סמל שהם משה בן הרוש הי"ד, בן 20, מחספין, לוחם בסיירת נח"ל, חטיבת הנח"ל. נפטר מפצעיו אתמול (חמישי) לאחר שנפצע בקרב ב-7.10.

03:14 - מועצת העיר ריצ'מונד בקליפורניה העבירה החלטה שתומכת בפלסטינים לאחר מתקפת חמאס - ומאשימה את ישראל ב"טיהור אתני וענישה קולקטיבית".

02:51 - אזעקה נשמעה בקיבוץ בארי העוטף עזה שכ-100 מתושביו נרצחו ועוד עשרות נחטפו לרצועת עזה.

עדכונים שוטפים מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד