י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למעלה מ3300 נשים מתנדבות

מיזם "אחיות מברזל" במפגש זום מיוחד – כך התחיל הכל

מערכת ההתנדבות הנשית החרדית עושה פלאים. איך נולד הכל? ומה התפתח מזה? | מפגש זום סיכום של מיזם 'אחיות מברזל' – מוזמנות להצטרף

מיזם "אחיות מברזל" במפגש זום מיוחד – כך התחיל הכל
לחיצת ידיים צילום: freepik

בתוך ים הכאב שכולנו שקועים בו, יש הרבה מאוד תקוה. מיזם "אחיות מברזל" - נשים מגויסות למען העם. עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' ואחרי הטבח הנוראי, פנתה גברת שרה טנקמן מייסדת ומנכלית קרן 'בריאה' לשתי נשים חרדיות יוזמתיות, חנה אירם וברכה שגב. שרה שאלה כיצד ניתן לתת סיוע כנשים חרדיות לנשים השולחות את בעליהן למילואים, למשפחות הפצועים והנרצחים והנעדרים, וכן משפחות מפונות.

חנה אירם וברכה שגב נרתמו למשימה ויצאו לדרך לא נודעת.

המטרה לסייע כאחות לאחות ולהושיט יד לכל אישה יהודייה באשר היא לחזק את החוסן בעם ולתת תמיכה.

אחד הדברים שחושבו מתחילה, לנסות למנוע שחיקה בקרב מתנדבות, המערך נבנה בצורה מחושבת ומושכלת לפיו יש רכזות אזוריות וקבוצת מתנדבות לכל איזור ובכך יש פחות טרחה של שינועים.

אחד הדגשים החשובים מתן יחס אישי ''אחות לאחות'' תמיכה רגשית ואמפתיה.

בתוך כ-30 שעות, הצטרפו ליוזמת ''אחיות מברזל'' למעלה מ3300 נשים מלאות מוטיבציה ורצון לתמוך ולהושיט יד.

התמיכה והסיוע ניתנים בצורה אישית וחמה מאחות לאחות בכל התחומים הנדרשים עבורה ועבור משפחתה, ובכך מתהווה רשת אחיות בין- מגזרית בעם ישראל.

במקביל למענה אישי למאות פניות של נשים שחלקן רק רוצות לדבר עם מישהי או זקוקות לסיוע עם הילדים, אחיות מברזל מתנדבות גם בשיתוף פעולה עם חמ"לים אזרחיים גדולים.

עד כה מתנדבות של ''אחיות מברזל'' בישלו אלפי מנות לסעודות שבת עבור משפחות מפונים ופצועים, ומאות מנות עבור חיילים בבסיסים השונים בתיאום עם מפקדים בשטח. אחיות מברזל משנעות ציוד וביגוד למשפחות, מתנדבות להיות בהלויות וביקורי ניחום אבלים.

במוצאי שבת הקרובה ייערך זום חוסן וגיבוש מבית 'אחיות מברזל' בהנחיית אפרת ברזל. הופעה של יפוש ברכהן, הרצאה מפי הפסיכולוגית אביגיל מירוז, הסבר והיכרות עם המיזם מפי חנה אירם וברכי שגב.

לכניסה לזום לחצי>> 

במידה והסינון מאפשר לך נודה לך שתכנסי דרך כאן כך יהיה יותר מקום לנשים נוספות>>

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד