י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
לא בטוח אם יחזרו לארץ

יותר מ-80 ילדים ישראלים נרשמו לבתי ספר יהודיים בבריטניה

עשרות ילדים ישראלים הצטרפו ל-25 בתי ספר בערים ברחבי בריטניה, כולל לונדון, מנצ'סטר, לידס וגלזגו בשלושת השבועות האחרונים. גילאי הילדים נעים בין גיל גן ועד תיכון  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתי ספר וגני ילדים יהודים בבריטניה פתחו את שעריהם לילדים מישראל שנמלטו מהמלחמה. לפי ארגון החינוך PaJes, יותר מ-80 ילדים נרשמו ל-25 בתי ספר יהודיים ברחבי בריטניה, כולל לונדון, מנצ'סטר, לידס, ליברפול וגלזגו. גילאי הילדים נעים בין גן ועד לתיכון.

כיום יש מאות משפחות מישראל שמתגוררות בבריטניה עם משפחתן, או שוכרות דירה עד אחרי המלחמה מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

ריצ'רד בינשטוק יליד בריטניה, אביה של אחת ממאות משפחות מישראל המתגוררות כעת בבריטניה. הוא אב לשלושה ילדים בני שבע, חמש ושנתיים, בינשטוק שהחליט לעזוב את ישראל לנוכח התקפות הרקטות המתמשכות של חמאס.

בינשטוק, אמר לעיתון היהודי הבריטי ג'ואיש ניוז' שהוא לא בטוח אם, או מתי, הוא יחזור לישראל: "אין לי מושג כמה זמן נהיה כאן", הוא אמר. "אנחנו רק לוקחים את זה צעד אחד בכל פעם. אני לא יודע אם נהיה כאן לצמיתות או לא".

"הצלקות מההתקפה הזו יישארו לנצח עבור הדור שלנו. אנחנו כבר לא יודעים כמה זה בטוח בישראל. לא קיבלנו החלטה. זה לא דומה לכל אירוע אחר, כולנו מכירים מישהו שנהרג, נחטף או עדיין נעדר. כל החיים שלנו התהפכו".

בינשטוק, שעלה לארץ ב-2009, אומר שהנחיתה בבריטניה חמישה ימים לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, הייתה "החלטה לא קלה, ההחלטה לעזוב את ישראל הפכה קלה יותר כאשר יש לך שלושה ילדים צעירים שחיים בקו הירי".

בינשטוק, שנחת בבריטניה דרך אתונה ביום חמישי ה-12 באוקטובר, אומר שהטיסה שלו הייתה מלאה ו"מספר לא מבוטל של אנשים היו דוברי אנגלית עם משפחות צעירות, באותו מצב כמונו".

הרב דיוויד מאייר, מנכ"ל ארגון PaJes, המייצג בתי ספר יהודיים ברחבי בריטניה, אמר: "בתי הספר עשו כל מאמץ לעמוד באתגר הזה, אבל זה אתגר במיוחד בתקופה שבה בתי הספר צריכים להמשיך לתמוך בלימודים אקדמיים, רווחה ובריאות נפשית, וכן מתן תמיכה כספית לסיוע למשפחות נזקקות עם תלבושת בית ספר וארוחות בית ספר".

 

 

 

חמאס בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד