ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
המפקד לא לקח סיכון

ההנחיה החריגה שקיבלו החיילים 40 דקות לפני המתקפה הרצחנית

כ-40 דקות לפני המתקפה הרצחנית של חמאס, לוחמי גולני שפעלו באותה עת על גבול רצועת עזה, קיבלו הנחיה שלא לעלות על כביש המערכת הצמוד לגדר הגבול. החיילים מספרים שלא הסבירו להם למה ולא הכינו אותם לאפשרות של חדירה, רק אמרו להם שלא לעלות על הציר

ההנחיה החריגה שקיבלו החיילים 40 דקות לפני המתקפה הרצחנית
חיילים בגבול עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כתב 'חדשות 13', אלמוג בוקר, תושב זיקים בעוטף עזה, מפרסם פרטים חדשים על ההתרעה החריגה שהועברה לחיילי גולני בגבול רצועת עזה בשבת השחורה: כשעה בערך לפני המתקפה הרצחנית על יישובי העוטף, התקיימו שתי הערכות מצב, אחת בפיקוד הדרום והשניה באוגדת עזה.

הסיבה: חשד לאירוע חריג ברצועת עזה, תנועות חשודות, אבל בפיקוד ובאוגדה לא הצליחו להבין מה הוא. באותה שעה, זה לא נראה להם חריג מאוד.

בסוף הערכת המצב מתקבלת החלטה לקיים הערכת מצב נוספת בהמשך הבוקר ולמעשה לא לעשות שום פעולה, אפילו לא לעדכן את הכוחות בשטח.

למרות זאת, אחד המפקדים בגיזרה שנחשף למידע וחושש שמא מדובר מירי צליפה או ירי נ"ט, מחליט שלא לקחת סיכונים, ומנחה את החיילים בגיזרה לא לנסוע על הציר שסמוך לגבול - כביש המערכת הצמוד לגדר. ההנחיה יורדת למטה והלוחמים לא מתקרבים לגדר.

40 דקות לאחר מכן הם הבינו מדוע ניתנה להם ההנחיה החריגה, כאשר מאות מחבלים הסתערו מול עיניהם על הגדר, פוצצו אותה וחדרו לשטח ישראל. אז החלה השבת השחורה.

אלמוג בוקר מדגיש שאותו מפקד לא ידע יותר מזה, ובטח לא הסתיר מהלוחמים מידע נוסף שהיה ברשותו, אלא עשה צעד אחד יותר מהמפקדים האחרים בגיזרה שהחליטו להמשיך בשגרה ולקיים הערכת מצב נוספת מאוחר יותר.

מלחמת חרבות ברזל חמאס חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד