י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הגלגלי הממוגן בעולם

הכירו: המפלצת החדשה של צה"ל בטבילת אש ראשונה

במסגרת הלחימה בעזה ולקראת הכניסה הקרקעית, צה"ל מסביר בסרטון קצרצר על 'נגמ"ש האיתן' עם היכולות והביצועים המובילים בעולם, שאגב עשה את טבילת האש הראשונה עם תחילת הלחימה בחיסול המחבלים והחזרת השליטה הישראלית ליישובי העוטף 

הכירו: המפלצת החדשה של צה"ל בטבילת אש ראשונה
נגמ"ש האיתן צילום: משרד הביטחון

יתרונותיו של האיתן רבים: מדובר בכלי קל משקל, יחסית זול לייצור, ובעיקר - מדובר בכלי גלגלי, וזאת בניגוד למרכבה ולנמר הנעים על גבי זחל. העובדה כי מדובר בכלי גלגלי, חשפה את מהנדסי רפ"ט לתחום חדש של הנדסה, והובילה לשיתופי פעולה עם הטכניון ועם תעשיות מובילות ברחבי העולם - הכל כדי להשיג את הביצועים והיכולות הטובות ביותר. ייחודיות האיתן מתבטאת גם ברכיבי מיגון ייחודים, במערכת מתלים מתקדמת ובמערכות שליטה ובקרה חדשניות. כך לפי התיאור באתר משרד הביטחון.

האיתן הוא כלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן בעולם. הוא יצויד במערכת הגנה אקטיבית (בדומה לנמרים ולטנקי מרכבה סימן 4) ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות. יתרונו הגדול הוא ביכולות הניוד הטובות שלו בין גזרות לחימה שונות, ובהתאמתו לנסיעה בכבישים ללא צורך במובילים, במהירות של 90 קמ"ש ויותר. לצורך כך הוא יצויד במערכת הנעה, 8X8 ובהספק מנוע של 750 כוחות סוס.

עלות הייצור והקיום של הנגמ"ש נמוכה מאוד: כמחצית מעלות הנמר ו/או כל נגמ"ש גלגלי אחר הקיים בעולם, ולכן הוא מאפשר הצטיידות בכלים רבים יותר ובקצב גבוה יותר, במקביל להצטיידות בנמרים. על בסיס ה"איתן" מתוכננת להיבנות משפחת כלים למשימות שונות: החל מכלי לניוד 12 לוחמים ועד לכלי המשלב כוח אש מתקדם בעל צריח לא מאויש שפותח עבורו ועבור הנמרים.

נגמ"ש איתן - נתונים טכניים:

משקל: 30-35 טונות

הספק מנוע: 750 כוחות סוס

הנעה: 8 גלגלים (8X8)

מהירות מקסימלית (בכביש): יותר מ-90 קמ"ש

יכולת נשיאה: 12 חיילים (בדומה לנמר) - נהג, מפקד, מקלען ועוד 9 חיילים

מערכות לחימה: מעמדת נשק קטנה ועד לכלי לחימה בעל צריחון בינוני עם תותח" 30-40 מ"מ; מערכת מיגון אקטיבי.

אגב אם אתם סקרנים לדעת כמה עולה כזה כלי? כמיליון וחצי דולר.

צה"ל מלחמת חרבות ברזל נגמ"ש איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד