א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בשר תותחים

אוכלוסיית הכלא ברוסיה צונחת: אסירים נשלחים למות במלחמה

רוסיה שחררה כ-100,000 אסירים מהכלא ושלחה אותם להילחם באוקראינה. כך על פי נתונים סטטיסטיים ממשלתיים - מספר גדול בהרבה ממה שהיה ידוע קודם לכן. אוכלוסיית הכלא הגברי ברוסיה ירדה ב-23,000 איש בחודשיים בלבד

אוכלוסיית הכלא ברוסיה צונחת: אסירים נשלחים למות במלחמה
שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו צילום: דוברות הקרמלין

הירידה החדה במספר האסירים ברוסיה היא עדות לכך שמשרד הביטחון ממשיך לגייס פושעים מורשעים גם לאחר שחסם את הגישה של קבוצת שכירי החרב של וגנר לאסירים, שהייתה חלוצה בקמפיין סחר בחנינה תמורת שירות צבאי.

אוכלוסיית הכלא הרוסי, המוערכת בכ-420,000 לפני הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022, צנחה לשפל היסטורי של כ-266,000, על פי סגן שר המשפטים וסבולוד ווקולוב, שחשף את הנתון במהלך דיון פאנל מוקדם יותר החודש.

הכוחות הרוסיים מסתמכים כעת במידה רבה על אסירים שנלקחו מהכלא עם הבטחה לחנינה, נוהג שיזם ראש כוח וגנר המנוח יבגני פריגוז'ין, שהחל לגייס אסירים להילחם באוקראינה לפני שנה וצבר כוח של 50,000 איש.

ה'ווושינגטון פוסט' מדווח, כי בשיאו של מסע הגיוס של פריגוז'ין בשנה שעברה, הוא ארגן מסוק ממושבת עונשין רוסית אחת לאחרת, כשהוא דחק באסירים לכפר על פשעיהם "בדם" והציע להפוך אותם לבני חורין. בערך באותה תקופה הפסיקו שירות הסוהר הפדרלי של רוסיה, לפרסם את הסטטיסטיקה המפורטת בדרך כלל, זמן קצר לאחר שהנתונים הראו כי אוכלוסיית הכלא הגברי ברוסיה ירדה ב-23,000 איש בחודשיים בלבד.

"אם לפני 10 שנים המחלקות שלנו בבתי הכלא הגיעו לכמעט 700,000 איש, כעת יש לנו כ-266,000 אנשים במושבות כליאה", אמר ווקולוב.

בפברואר האחרון איבד וגנר את הגישה למושבות הכלא. "הם הפסיקו לתת לנו אסירים מתוך קנאה", אמר פריגוז'ין בראיון במאי האחרון עם בלוגר צבאי שתומך במלחמה. "הם נלחמו טוב, החבר'ה שלנו מקבוצה של 12,000 איש גדלו ל-50,000, אבל הצבא הרוסי לא היה מוכן היטב למצב הזה".

פריגוז'ין אמר לבלוגר שהוא תכנן לגייס פי ארבעה יותר לוחמים מבתי הכלא כדי להגיע ל"יעדים המינימליים" של המלחמה. האמירה הזו עוררה תגובת נגד בקרב פקידי משרד הביטחון.

הסכסוך של פריגוז'ין עם שר ההגנה סרגיי שויגו הוביל בסופו של דבר למרד קצר מועד בסוף יוני, שבו תפסה שיירה של לוחמי וגנר מפקדה ברוסטוב-על-דון ולאחר מכן התגלגלה לכיוון מוסקבה. המרד הסתיים בעקבות עסקה שבה וגנר עבר לבלארוס.

מותו של פריגוז'ין באוגוסט עורר חשד שהקרמלין הרג אותו. פוטין, לעומת זאת, הודיע ​​כי בחקירה נמצאו ראיות לכך שהתפוצצו רימונים על סיפון מטוסו של פריגוז'ין.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד