י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"אפילו ישראל מופתעת"

בטייוואן חוששים ממתקפת פתע סינית סטייל החמאס

המדינה 'מעריכה מחדש' את יכולתה להתמודד עם ניסיון פלישה מצד סין תוך הפקת לקחים מהמתקפה הרצחנית של ​​החמאס ומהפלישה של רוסיה לאוקראינה

בטייוואן חוששים ממתקפת פתע סינית סטייל החמאס
חיילים סינים מתאמנים צילום: Pixabay

הידיעות על מתקפת הפתע של חמאס לא פספסו את מפקדי צבא טייוואן, שחיים בחשש מהאיום של הסינים. בשבוע שלאחר המתקפה הרצחנית של ​​החמאס על ישראל, הודיע ​​משרד ההגנה הטיוואני על הקמת כוח משימה להפקת לקחים.

שר ההגנה של טייוואן, צ'יו קואו-צ'נג, אמר כי לקח ראשוני הוא שאיסוף מודיעין יהיה המפתח להתמודדות עם האיומים של סין. "גם לטייוואן יש את הים", אומר טוני ווי בן ה-42, רופא שיניים במקצועו. טייוואן מופרדת מהחוף המזרחי של סין על ידי רצועת אוקיינוס ​​של 130 ק"מ הידועה בשם 'מיצר טייוואן', שפועלת כמחסום טבעי ומהווה מערכת התרעה מוקדמת אם בייג'ין תנסה להכריע את טייוואן בהתקפת פתע.

"כדי לפלוש לטייוואן, הצבא הסיני צריך לארגן צי גדול מאוד", אמר, "גיוס סין של כוח ימי שכזה יתגלה כנראה על ידי טייוואן, מה שנותן לאי זמן להתכונן לפלישה או אפילו לצאת להתקפה מונעת".

ובכל זאת, הפשיטה של ​​חמאס - שנחשבה במידה רבה כדמיונית על ידי חוקרי המודיעים הצבאיים לפני שהתרחשה - גרמה לווי לתהות אם לטייוואן באמת יש את היכולות הדרושות כדי להתמודד עם צבא סיני שנחוש בפוטנציה. "לישראלים יש צבא חזק מאוד, שירות מודיעין יעיל והרבה תמיכה אמריקאית", אמר ווי. "אם אפילו ישראל יכולה להיות מופתעת, אז מה עם טייוואן?"

"הם אמרו שהנשיא פוטין לא יתקוף את אוקראינה, אבל הוא עשה, והם אמרו שחמאס לא יכול לתקוף את ישראל, אבל הם עשו זאת", אמר ווי בהתייחסו לפלישה הרוסית בפברואר 2022. "טייוואן צריכה ללמוד מההתקפות הללו למקרה שהאי שלנו יהפוך למקום הבא שבו קורה הבלתי מתקבל על הדעת".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד