י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ראש הישיבה שלח שליח

החוצניקים של ישיבת מיר חוזרים לארץ

ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל שלח שליח לארה"ב והורה לתלמידים לשוב לארץ הקודש. 'בחדרי חרדים' מביא את הפרטים והשליח שנשלח להודיע לבחורים על חזרה עד ליום שלישי בשבוע זה

החוצניקים של ישיבת מיר חוזרים לארץ
הבחורים של מיר לומדים בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים שלח ראש ישיבת מיר וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליח מיוחד לארה"ב, בכדי למסור שליחות מיוחדת מסר לבחורי הישיבות הלומדים בישיבה הזמנית בניו יורק השוהים שם עקב המלחמה בישראל.

כפי שכבר פרסמנו לאחרונה ב'בחדרי חרדים' מאות בני ישיבות המתגוררים בחו"ל ולומדים בישיבות בארץ לא חזרו לבינתיים לזמן חורף לארץ עקב חשש ההורים מסכנת המלחמה.

בתחילת הזמן ישבו גדולי ישראל על המדוכה האם על הבחורים לחזור לארץ או להישאר בארה"ב עד יעבור זעם, עקב אי חזרתם של מאות מבחורי ישיבת מיר שנמצאת בראש הרשימה של הישיבות לבני חו"ל, פתחו ישיבת מיר סניף מיוחד בו שהו אותם בחורים לבינתיים. 

אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי כל זה מגיע לסיומו אחרי שראש ישיבת מיר שלח את הגאון רבי חיים גוטמן ר"מ בישיבת מיר להודיע בשליחותו לבחורי הישיבה כי עליהם לחזור לארץ.

ר' חיים עלה לארון קודש בהיכל הזמני ומסר בשם ר' לייזר יהודה שביקש למסור כי ישיבת מיר ממוקמת בירושלים, ולכן עליהם לחזור לארץ בכדי להיות חלק מהישיבה, ומסר כי ראש הישיבה שאל את המשגיח רבי דן סגל שאמר כי הוא לא רואה בכלל שאלה בנושא, וכי על הבחורים לחזור לארץ אף במצב הזה ואין ממה לחשוש.

כן גם הוסיף כי ראש הישיבה הורה לכמה מרבני הישיבה לשאול כמה אדמו"רים חסידים, כך שיוכל לתת הוראה גם לבחורים החסידיים הלומדים בישיבה, לאחר ששאלו את האדמו"רים מטשעארנוביל, רחמסטריווקא ואמשינוב, שכולם ענו פה אחד שעל הבחורים לחזור לארץ ובוודאי כי התורה תשמור עליהם. 

לכן הורה כי בהוראת ראש הישיבה מיום חמישי האחרון אין לימודים במסגרת הישיבה הזמנית, וממוצאי שבת על הבחורים לעשות את דרכם לירושלים בכדי להמשיך את הזמן כרגיל בישיבה, כך גם מסר כי המקומות בישיבה ייקבעו עד ליום שלישי השבוע, ומשם ואילך לא ינתנו מקומות לבחורים החוזרים לארץ. 

עוד נודע כי הישיבה ניסתה לסדר טיסה מיוחדת לבחורים שיוכלו לחזור יחד היום יום ראשון, אך מסיבות טכניות זה בוטל ברגע האחרון. על פי הנראה בעקבות מיר, יחזרו שאר בחורי הישיבות לחזור ארצה בימים הקרובים, כך גם שעקב הביקוש עלו מחירי הטיסות בימים אלו. 

מיר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד