י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
איומים לרצוח יהודים

פעולות אנטישמיות אלימות ברוסיה נגד ישראל: חיפשו ישראלים במלון והקניון

קבוצת אנשים עמדו מחוץ למלון פלמינגו בחבל דגסטן, הם דרשו מהאורחים להגיע לחלונות - ואז החלו לזרוק אבנים לעבר הבניין בטענה שיש במלון ישראלים, התושבים המקומיים ערכו את ההפגנה מחוץ למלון במוצאי שבת, לאחר שנפוצו דיווחים ברשתות לפיהם כביכול שוהים בו פליטים ישראלים

פעולות אנטישמיות אלימות ברוסיה נגד ישראל: חיפשו ישראלים במלון והקניון
ההמון הזועם פורץ לשדה התעופה צילום: צילום מסך

בחָסַוְויוּרְט עיר בדרום רוסיה ברפובליקת דאגסטן, נאסר על ישראלים להתארח בבית מלון. בצֳ'רקֳסּק עיר ברוסיה בירת רפובליקת קאראצ'אי-צ'רקסיה דרשו לגרש יהודים מהאזור. מרכז תרבות יהודי הוצת בנלצ'יק עיר באזור הקווקז, בדרום רוסיה, צמיגים בוערים הושלכו לשטח המרכז, ועל הקיר נכתב "מוות ליהודים".

ערוץ הטלגרם "בוקר דגסטן" פרסם במוצאי שבת האחרון צילום מסך של התכתבות בו נאמר כי "המלון מלא ביהודים", לאחר הפרסום התאספה קבוצת אנשים מחוץ למלון פלמינגו, הם דרשו מהאורחים להגיע לחלונות - ואז החלה לזרוק אבנים לעבר הבניין, עשרות אנשים הפגינו מחוץ למלון, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

לפי הדיווח של כלי תקשורת מקומיים השוטרים שהגיעו למקום אפשרו לכמה מפגינים להיכנס למלון כדי לוודא שאין בו אזרחים ישראלים. אחרי זה הקהל התפזר. בערוץ טלגרם מקומי נכתב כי לאחר הפעולה פורסמה ליד המלון הודעה לפיה "הכניסה לישראלים (יהודים) אסורה".

בנוסף, בערב ה-28 באוקטובר התקיימה עצרת אנטי-ישראלית ספונטנית בכיכר לנין במחצ'קלה, לא דווח על תקריות.

בתקשורת המקומית צוטט נציג מהקהילה היהודית של דגסטן שלא שלל פינוי של יהודים מהאזור. "המצב קשה מאוד בדגסטן, אנשים מהקהילה מפחדים, הם מתקשרים, אבל אני לא יודע מה לייעץ", אמר הנציג לתקשורת המקומית. הוא ציין כי אינו יודע לאן ניתן לפנות אנשים, כי "ברוסיה היו כבר פוגרומים".

הדיווחים הללו היו הקדמה לאירוע מסוכן נוסף שאירע אתמול בערב עליו דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים'. המון מוסלמי זועם הגיע אתמול לנמל התעופה דאגסטן ברוסיה בנסיון לבצע לינץ בישראלים, לאחר שנפוצו שמועות ברשתות החברתיות המקומית כי טיסה מתל אביב נחתה במקום. המפגינים ניסו להפוך ניידת משטרה. בחבל דגסטן מתגוררים מוסלמים רבים.

הכל החל כשמאות אנשים התאספו בשדה התעופה לפני הגעת הטיסה מתל אביב. זה קרה לאחר קריאות שהתפשטו בערוצי טלגרם להגיע לשדה התעופה ולבדוק מכוניות ליד הבניין בשל הגעת "פליטים מישראל". הקהל עצר מכוניות שיצאו משדה התעופה ובדק את הדרכונים של הנוסעים.

כמה שעות לאחר מכן פרצו מפגינים לבניין שדה התעופה, הם נכנסו לחדרים וצעקו סיסמאות אנטישמיות. בהמשך רצו כמה אנשים למסלול הנחיתה וניסו לעלות על המטוס שהגיע מתל אביב.

ועדת החקירה של הרפובליקה של דאגסטן פתחה תיק פלילי על "מהומות המוניות". משרד הפנים של המחוז הפדרלי של צפון הקווקז הצהיר כי כל המשתתפים בהתפרעויות בשדה התעופה "יעצרו ויובאו לדין". יש לציין כי רוסיה אירחה את בכירי חמאס אחרי הטבח הברברי שביצעו בדרום, ולכן לא מפתיע לראות ניסיונות לינצ'ים בישראלים.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד