כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"חוששים להגיע לעבודתם"

בעקבות האלימות כנגד הנהגים: יוצב ממונה ביטחון בתוך האוטובוסים

נהגי התחבורה הציבורית, חוששים להגיע לעבודתם כתוצאה מאלימות שהם חווים מגורמי שוליים. עקב כך, הורה מנכ"ל משרד התחבורה לבחון הקמת מנגנון פיקוח בשיתוף עם הרשויות המקומיות והצבת ממונה ביטחון בתוך האוטובוסים

תקיפת נהג אוטובוס
תקיפת נהג אוטובוס צילום: דוברות המשטרה

בדיון שקיים אתמול (ראשון) מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, הוחלט על הקמת פורום לגיבוש תנאי השכר של נהגי התחבורה הציבורית בתקופת הלחימה וכן על פתרונות להגברת בטחונם האישי של נהגי התחבורה הציבורית. 

נציגי מפעילות התחבורה הציבורית העלו סוגיות ופערים הנובעים משגרת החירום בשל המלחמה. בהתאם לכך, מנכ"ל המשרד הורה על גיבוש מתווה ודרכי ההתמודדות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

בדיון הועלתה סוגיית ביטחונם האישי של נהגי התחבורה הציבורית, שחוששים להגיע לעבודתם כתוצאה מאלימות שהם חווים מגורמי שוליים. עקב כך, מנכ"ל המשרד הנחה לבחון הקמת מנגנון פיקוח בשיתוף עם הרשויות המקומיות והצבת ממונה ביטחון בתוך האוטובוסים. זאת, בהמשך לפתרונות הרבים שמשרד התחבורה מקדם בהקשר של אלימות כנגד נהגים ובהן אבטחה רכובה שתשפר את בטיחותם של הנהגים ותפעל למגר את האלימות כנגדם.

במהלך הדיון סוכם כי יוקם פורום משותף לקביעת תנאי השכר של הנהגים שנפגעו כתוצאה מפעילותה המוגבלת של התחבורה הציבורית בראשית ימי הלחימה. 

בנוסף, הנחה מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לתאם את נושא אבטחת מסופי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים יחד עם השלטון המקומי, כדי למנוע נזקים שעלולים לשבש את פעילות צי האוטובוסים והתחבורה בעיר.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן אמר: "מאז ה-7 באוקטובר, אנו עושים הכל כדי להמשיך ולממש את הנחיית השרה רגב לשימור הרצף התפקודי. שמרנו לאורך כל הדרך על רמת שירות גבוהה ברחבי הארץ, בהתאם למצב ובכפוף לצרכי הבטחון, הודות למאמציהם של נהגי התחבורה הציבורית וארגוני העובדים. נמשיך לפעול על מנת להקל עליהם לבצע את מלאכתם ולדאוג לבטחונם ותנאיהם. יחד ננצח!"

 

תחבורה ציבורית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד