י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
למה לא לפטר

לפרופסור שגינתה את ישראל הוצע "לעזוב" את המשרה

מומחית לקרימינולוגיה ולעבודה סוציאלית ומרצה בכירה באוניברסיטה העברית פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, פרסמה עצומה ובה טענה כי ישראל מבצעת השמדת עם בעזה • הנשיא והרקטור קראו לה להתפטר מתפקידה: "מצטערים ומתביישים על כך שהאוניברסיטה העברית כוללת בתוכה חברת סגל כמוך"

לפרופסור שגינתה את ישראל הוצע "לעזוב" את המשרה
האוניברסיטה העברית צילום: Mendy Hechtman/Flash90

האוניברסיטה העברית הודיעה לחברת הסגל, פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, שטענה ברשת שישראל עושה פשעי מלחמה לשקול לעזוב את משרתה. במכתב ששלחו נשיא ורקטור האוניברסיטה נכתב כי דבריה על כך שישראל מבצעת פשעי מלחמה הינם דברי הסתה עליהם ניתן להעמידה לדין, אף הם מצטערים שהיא חלק מקהילת האוניברסיטה.

פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מומחית לקרימינולוגיה ולעבודה סוציאלית ומרצה בכירה באוניברסיטה העברית בירושלים, חתמה ופרסמה עצומה ובה טענה כי ישראל מבצעת השמדת עם בעזה.

נשיא האוניברסיטה פרופסור אשר כהן והרקטור שלחו לה מכתב ובו קריאה להתפטרותה אך לא נקטו בסנקציות נגדה. "טענתך אינה מרוחקת מאוד מעבירות של הסתה והמרדה", נכתב בהודעת האוניברסיטה למרצה הבכירה, אך בד בבד הובהר כי אין באפשרות המוסד להעמיד אותה לדין משמעתי.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "הדברים בהם פרופ' שלהוב קיבורקיאן הביעה את תמיכתה הם מזעזעים, אך על פי תקנון האוניברסיטה הם אינם עולים לכדי הסתה לטרור או לגזענות ולכן לא מהווים עילה מספקת לפיטורים. לאור עמדתה, אנו מקווים שפרופ' קבורקיאן תבחר להתפטר".

ברשת זועמים על כך שהיא לא מפוטרת ורק מוצע לה לעזוב את משרתה מרצונה.

מלחמת חרבות ברזל תקיפות בעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד