י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עדכונים שוטפים

הפעולה הקרקעית ברצועה מתרחבת; חולצה תצפיתנית מהשבי

דובר צה"ל אישר כי הפעולה הקרקעית התרחבה, ברקע הדיווחים ברצועה כי טנקים ישראליים נצפו בפאתי העיר עזה | צה"ל: הרחבנו ביממה האחרונה את פעולת הכוחות - וכוחות נוספים נכנסו לרצועה" | הלילה, בהיתקלויות עם מחבלים ברצועת עזה, חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים

הפעולה הקרקעית ברצועה מתרחבת; חולצה תצפיתנית מהשבי
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

צה"ל ממשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית, והבוקר (שני) דיווחו כלי תקשורת עזתיים כי טנקים נצפו בפאתי העיר המרכזית. "הרחבנו ביממה האחרונה את פעולת הכוחות - וכוחות נוספים נכנסו לרצועה", אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי. "חי"ר, שריון, תותחנים והנדסה. עשרות מחבלים התבצרו הלילה במבנים וניסו לפגוע בכוחות שנעו לכיוונם. אנחנו תוקפים אותם מהאוויר - ויש מגע ישיר בין כוחות קרקע למחבלים".

"הלחימה מתנהלת בתוך רצועת עזה. אנחנו בהערכת מצב וכל הזמן מתקדמים באופן מדורג. הפעילות ההתקפית תתמשך ותתעצם לפי שלבי המלחמה ומטרותיה". הוא הוסיף כי "השבת החטופים היא משימה לאומית עליונה. הפעילות הקרקעית שלנו בעזה משרתת בין היתר את המטרה הזו. זו גם סוגייה עולמית - ילדים, נשים וקשישים ישראלים ובני לאומים אחרים מוחזקים על ידי ארגון רצחני שביצע פשעי מלחמה ופשעי נגד אנושות בממדים בלתי נתפסים".

הלילה, בהיתקלויות עם מחבלים ברצועת עזה, חיסלו לוחמי צה"ל עשרות מחבלים אשר התבצרו במבנים וניסו לפגוע בכוחות. במהלך אחד מהאירועים, כלי טיס בהכוונת הלוחמים בשטח תקף מבנה כינוס של ארגון הטרור חמאס ובו מעל ל-20 מחבלים.

במהלך הלילה, לוחמי צה"ל בשטח הרצועה זיהו מחבלים חמושים ועמדה לשיגור נ"ט במרחב אוניברסיטת "עזהאר" ברצועה והכווינו מטוס קרב שתקף אותם. בנוסף, ביממה האחרונה נתקפו כ-600 מטרות ביניהן מחסני אמצעי לחימה, מקומות מסתור וכינוס של פעילי חמאס ועמדות נ"ט.

כל העדכונים:

21:53 - על פי סקר דעת קהל שפורסם בעיתון הלבנוני 'אל אח'באר' שמזוהה עם חיזבאללה, 68% מהלבנונים מתנגדים להצטרפות מלאה ומיידית למלחמה ויותר מ-52% הביעו תמיכה בפעולות בגבול "שיעסיקו את האויב". בנוסף, 80% מהלבנונים תומכים במתקפת חמאס על עוטף עזה.

21:42 - משטרת ישראל מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה באזור ראשל״צ, לא ידוע בשלב זה על נפגעים.

21:35 - עיריית שדרות: שתי נפילות בעיר מהשיגורים האחרונים. אין נפגעים בגוף, נגרם נזק.

21:28 - אזעקות ביישובים: פארק תעשיות פלמחים, נס ציונה, בית עובד, בית חנן, גן שורק, נטעים, אירוס.

21:27 - אזעקות ביישובים: ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, רמת גן - מערב, משמר השבעה, אור יהודה, בית דגן, חולון, אזור, גנות, חמד.

21:25 - אזעקה בנתיב העשרה.

21:21 - ראש הממשלה נתניהו בהצהרה לתקשורת הזרה: "אני רוצה להבהיר את עמדתה של ישראל בנושא הפסקת אש. כשם שארצות הברית לא הייתה מסכימה להפסקת אש אחרי ההפצצות בפרל הרבור או אחרי מתקפת הטרור ב-9/11, כך ישראל לא תסכים להפסיק את הלחימה עם חמאס לאחר ההתקפה האיומה בשבעה באוקטובר".

21:18 - דובר צה"ל על שחרור התצפיתנית אורי מגידיש: "החזרנו את אורי הביתה. אורי זוכרת הכל באופן מדהים, שיתפה פעולה, סיפרה".

21:16 - דובר צה״ל: אין בעיית דלק בעזה לבתי החולים. כרגע אנחנו לא מכניסים דלק לעזה, זו החלטת הדרג המדיני.

21:13 - דובר צה״ל על סרטון החטופות: הלב נקרע. חמאס מפעיל נגדנו טרור פסיכולוגי - ודווקא בגלל זה עלינו לגלות חוסן של ברזל וקור רוח. אל לנו לשתף פעולה עם משחק המוחות של חמאס, כך נצליח לנצח אותו.

21:10 - דובר צה״ל דניאל הגרי בהצהרה: "מבקש להעביר מסר לחטופים ומשפחותיהם - כולנו מחויבים, יש לנו חובה מוסרית כדי להחזיר את החטופים כולם הביתה".

21:05 - אזעקות בשדרות, איבים וניר עם.

20:54 - שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום יחד עם השר בני גנץ וסגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם לשטחי הכינוס של אחת מהאוגדות הפועלות ברצועת עזה. שר הביטחון קיים הערכת מצב אופרטיבית עם מפקד האוגדה והקצונה הבכירה, ועמד על פעילות הכוחות לסיכול מחבלי החמאס והשמדת התשתיות של ארגון הטרור.

 

20:40- עוטף עזה: אזעקה בנחל עוז.

20:13 - החל משעות הצהריים פעלו 12 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, עם סיוע תחנות מחוז צפון, לצד סיוע של כבאים כתומים מפיקוד העורף, צוותי כיבוי של קק"ל ורשות הטבע והגנים, בשריפה נרחבת בשטח פתוח בין קרית שמונה למכללת תל חי.

מפקד המשמרת, רב-רשף דרור בוחניק: "לוחמי האש פעלו במספר גזרות והצליחו לבלום את האש על גדר מכללת תל חי. השריפה נעה בכמה חזיתות בחסות הרוחות ובמאמץ רב של צוותי הכיבוי והגורמים החבירים הושגה שליטה באירוע לאחר מספר שעות".

20:11 - היום ביצע מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הערכת מצב בתוך שטח רצועת עזה עם הכוחות הלוחמים. כוחות צה״ל ממשיכים בפעולה הקרקעית לטובת מימוש מטרות המלחמה.

20:05 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אשקלון: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

20:03 - כוח צה"ל ירה לפני זמן קצר בחשוד ליד קיבוץ רעים בעוטף עזה. גורם צבאי אומר כי החשוד ניסה לתקוף את הכוח. זהותו עדיין לא ידועה, ויתר הפרטים בבדיקה.

20:00 - אזעקות באשקלון.

19:51 - עיריית צפת מודעה על שינוי מדיניות התגוננות בהמשך להחלטתנו אתמול על מעבר מערכת החינוך ללמידה מרחוק, פיקוד העורף משנה הערב את מדיניות ההתגוננות המאפשרת לקיים פעילות חינוכית במקומות הסמוכים למרחבים מוגנים.

על כן, מחר יום שלישי למידה פיזית במעונות, גני ילדים ובתי ספר תתקיים במקומות הסמוכים למרחבים מוגנים במרחק של עד 30 שניות. בשאר המקומות למידה מרחוק. הודעה מסודרת יקבלו ההורים מצוותי החינוך.

19:47 - ראש הממשלה נתניהו נשאל במסיבת עיתונאים לכתבים זרים על שחרור חטופים במקביל לפעולה הקרקעית, והשיב: ״ההערכות שלנו בקבינט ובמערכת הביטחון היא שהפעולה הקרקעית נותנת אפשרות, לא ודאות, אבל אפשרות, להוציא את בני הערובה. חמאס יעשה זאת רק כשהוא נתון תחת לחץ״.

19:40 - שר הביטחון גלנט בתשובה לשאלה האם התמרון הקרקעי מקרב אותנו לשחרור חטופים נוספים: ״חמאס פועל רק תחת לחץ, אם לא נעשה דבר נחכה לחטופים שנים ארוכות.״

19:31 - אחרי ניסיון הלינץ' במטוס בדגסטאן, ישראל תוציא אזהרת מסע לאזורים מסוימים ברוסיה. עד עתה לא הייתה קיימת אזהרת מסע לאזור. (כאן)

19:22 - הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו

- רס״ן ד״ר יאיר זלוף, בן 32, מתל מונד, מפקד הפלוגה הכירורגית בחטיבה 401, נפל ב10.10.

- סא״ל מידן ישראל, בן 35, מירחיב, מפקד הספקה פיקודי,פיקוד הדרום, נפל ב25.10.

- סגן (מיל׳) מאור רפאל שלום, בן 47, מערוגות, לוחם ימ״ל, נפל ב7.10.

19:10 - שר הביטחון גלנט בהצהרה: "זו הוכחה נוספת ליכולת שלנו להגיע אל החטופים". לדבריו, "לחמאס יש שתי אפשרויות או למות בקרב מול צה"ל או להיכנע ללא תנאי".

19:00 - ראש הממשלה נתניהו: "ברוך שובך הביתה אורי. מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה".

18:25 - צה"ל שחרר הלילה את החיילת טור׳ אורי מגידיש, במהלך פעולה קרקעית. היא נבדקה ומצבה טוב.

17:54 - צבע אדום בעוטף.

17:38 - נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "נותנים אמון מלא בהנהגה תחת הרמטכ"ל".

17:34 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי צפון רצועת עזה והעיר עזה - והפציר בהם להתפנות דרומה, לאזור דרום ואדי עזה. "הסיוע ההומניטרי יהיה זמין בשטחים הפתוחים שבמערב ח'אן יונס, באזור אל-מואצי".

17:31 - אזעקות בראשון לציון והשפלה.

17:12 - צבע אדום בעוטף.

17:00 - כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שניסתה לשגר פצצות מרגמה לעבר ישראל במרחב ראש הנקרה.

16:35 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת: "מפוני בארי ושדרות יחזרו לבארי ושדרות, חזקים יותר, אחרי שהאויב הושמד וסולק מגבולם. מפוני מטולה וקיבוץ דן יחזרו למטולה וקיבוץ דן בידיעה שמדינה שלמה אחראית לביטחונם. זה הבית שלנו ואנחנו גמרנו לברוח. שנית מצדה לא תיפול, שנית אושוויץ לא יוקם".

16:20 - לשכת ראש הממשלה מגיבה לסרטון שמפרסם חמאס: "מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאעש. מחבקים את המשפחות. נעשה הכול כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה".

16:00 - אזעקה באלקוש שבגליל המערבי.

15:25 - ראש הממשלה נתניהו ללוחמי יחידה 33 "הגדעונים": "יחידה שנלחמת כל ימות השנה וגם ביום הארור, באותה השבת הארורה. משטרת ישראל תחת המפכ"ל עושה עבודה קודש, כל הזמן, להגן עלינו, כולל הבוקר".

15:15 - חמאס מפרסם תיעוד של שלוש חטופות כשאחת מהן מאשימה את נתניהו במחדל וקוראת לממשלה להביא לשחרורם.

15:08 - חיזבאללה נטל אחריות לירי לצפון.

15:04 - אזעקות נוספות בשורת יישובים בגליל המערבי.

15:00 - אזעקות בשלומי.

14:38 - דיווח על ששה יירוטים במטח לעבר ירושלים.

14:35 - כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מחבלים שתקפו מוצב ותקפו תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

14:30 - אזעקות בירושלים והסביבה.

14:17 - יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה: "אסור לנו לסיים את המלחמה בלי שאנחנו מעיפים את החיזבאללה מעבר לליטני, זה פשוט לא יכול להיות. אף אחד לא יחזור לאותם ישובים צמודי גדר אם אנחנו לא נעיף את החיזבאללה".

14:00 - אזעקות בבאר שבע.

13:40 - צבע אדום בעוטף.

13:32 - כוחות צה"ל בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ חיסלו פעילים בארגון הטרור חמאס בהם- ג׳מיל באבא, מפקד הכוח הימי במחנות המרכז, מחמד צפדי, מפקד מערך הנ"ט בגדוד תפאח, מוואמן חגאזי, פעיל בולט של מערך הנ"ט בגדוד תפאח ומוחמד עוודאללה שהיה בכיר בלשכת מטה הייצור של ארגון הטרור חמאס.

13:00 - משרד הבריאות של חמאס בעזה: 8,306 הרוגים ו-21,048 פצועים - מתחילת המלחמה

12:30 - הקהילה היהודית באיראן ארגנה היום הפגנות בבירה טהראן ובעיר אספהאן למען עזה תחת הכותרת "ליהדות אין קשר לציונות". במהלך ההפגנה אף הונפו שלטים בעברית המגנים את "הפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני".

11:50 - מאיר גבאי, שבתו נרצחה במתקפת הפתע, נטרל את המחבל בירושלים.

11:25 - אזעקות באשקלון, אשדוד ועוטף עזה. לא דווח על נפילות, לבד מרסיס על גג של בית באחד המושבים במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים בגוף, או נזק.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

 

 

 

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד