כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צעד חריג ונוקשה

"נפרק אותו כשזה ייגמר" | הטייס תקף את נתניהו והודח

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר החליט הדיח את הטייס נוף ארז שהתגייס למילואים, וזאת לאחר שהתבטא פוליטית בקבוצות פנימיות עם חבריו. מצה"ל נמסר: "נמשיך להקפיד על הפרדה בין הצבא לבין השיח הפוליטי, בעיקר בזמן לחימה"

הרב יגאל כהן
הרב יגאל כהן צילום: מתוך כאן 11

אלוף משנה במיל' נוף ארז, שהתבטא פוליטית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעודו נמצא בשירות מילואים פעיל במסגרת מלחמת 'חרבות ברזל' - הודח על ידי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. כך דיווח יואב זיתון ב-ynet.

ארז, מהקולות הבולטים במחאת הטייסים נגד הרפורמה המשפטית, כתב בהודעת וואטסאפ לחבריו: "אני במילואים ואסרו עליי להתבטא ברשתות. ביום שבו תוכרז הפסקת אש, אנו מתכננים, כל אנשי המילואים, לעלות לקיסריה ולהטיל מצור על הבית של הנאשם. אולי גם נפרק אותו באותה הזדמנות. כולנו עם מדים. זקוקים לאלפי תומכים כדי למנוע אפשרות מעצרים".

צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל ימשיך להקפיד על הפרדה מוחלטת בין הצבא לשיח הפוליטי בשגרה, ועל אחת וכמה בזמן לחימה".

בחודש יולי האחרון בשיא המחאה נגד חקיקת הרפורמה המשפטית הודיע כי לאחר יותר מ-40 שנות שירות כטייס הוא מפסיק להתנדב לשירות מילואים. בראיונות שהעניק אז לכלי התקשורת הבהיר: "כל פגיעה בביטחון המדינה היא לא באשמת המילואימניקים שמפסיקים לשרת, לא מוכן להמשיך לשרת ולהתנדב בדיקטטורה".

בתוך כך, צה"ל הנחה את המפקדים לאסור על התבטאויות פוליטיות פומביות בקרב החיילים, בסדיר ובמילואים. זאת לאחר שהופצו בימים האחרונים סרטונים ותמונות ברשתות החברתיות של חיילי מילואים במדים מבטאים עמדות פוליטיות מימין ומשמאל.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל טייס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד