י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אין מניעה הלכתית ומוסרית"

הרבנים קוראים להפגיז בתי חולים בהם נמצאים אנשי חמאס

במכתב ששלחו רבנים לראש הממשלה, השרים וראשי מערכת הביטחון הם מבהירים כי לאחר אזהרה מראש ניתן להפציץ מקום בו מסתתרים מחבלים מאחורי אוכלוסייה אזרחית. "האשמה תחול רק על ראש המרצחים האכזריים ותומכיהם" | המכתב המלא

הרבנים קוראים להפגיז בתי חולים בהם נמצאים אנשי חמאס
אילוסטרציה צילום: pixabay

שורת רבנים יוצאים בקריאה לראש הממשלה, השרים וראשי מערכת הביטחון, בה הם קובעים כי אין מניעה הלכתית ומוסרית לפגוע באויב גם במקרה שהוא משתמש באזרחים כמסתור ומתחבא מאחוריהם. הדברים מגיעים בעקבות ההוכחות שהציג דובר צה"ל כי מפקדת הטרור המרכזית של חמאס ממוקמת מתחת לבית החולים המרכזי בעיר עזה שיפא.

במכתב, שיוצא מטעם מטה מנצחים, מבהירים הרבנים כי אומנם יש להזהיר את האוכלוסייה מראש, אך האשמה היא על המרצחים שמסתתרים מאחוריהם. כמו כן, מבקשים הרבנים לחזק את ידי הממשלה במלחמה שהיא מובילה בכל הגזרות.

על המכתב חתומים עשרות רבנים מהשורה הראשונה, ביניהם רבני ערים, ראשי ישיבות ורבני קהילות. בין החותמים הבולטים: הרב דוב ליאור, הרב צבי ישראל טאו, הרב יצחק גינזבורג, הרב מאיר מזוז, הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב אליהו זיני, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הרב דרור טויל רב העיר שדרות, הרב פרופסור נחום רקובר המשנה ליועמ"ש לשעבר, הרב יצחק שילת מראשי ישיבת מעלה אדומים, הרב דוד חי הכהן, רב המוא"ז שומרון הרב אליקים לבנון. הרב דוד פנדל ראש ישיבת שדרות, הרב בוצקו ראש ישיבת היכל אליה, הרב יואל קטן, הרב איל ורד, הרב יהושע בן מאיר, וכן רבנים נוספים.

לדברי הרבנים, "מתוך השבר הגדול והכאב הנורא, נקום ונתחזק בעזרת ה'. "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע" – עם ישראל יקום בגבורה להכות באויביו, כדברי דוד מלך ישראל "ארדפה אויבי ואשמידם ולא אשוב עד כלותם". "רק חזק ואמץ" - אנו מחזקים בכל לב את ידי החיילים המפקדים, השרים וראש הממשלה, ללחום בגבורה באומץ ובתבונה את מלחמת ה' ולנצח, ללא פחד ומורא מן האויבים ומלחצי אומות העולם".

"יש להבהיר כי גם כאשר האויב מסתתר מאחורי "מגן אנושי", כמו המידע על מפקדת המחבלים בבית-החולים שיפא בעזה - אין מניעה משפטית, הלכתית ומוסרית, להפציץ את האויב לאחר אזהרה מראש. ואם בפעולה כזו ישפך דם נקיים, האשמה תחול רק על ראש המרצחים האכזריים ותומכיהם. הקדוש-ברוך-הוא, 'בעל מלחמות', ישמור את כל הלוחמים והאזרחים מכל צרה, ישיב את החטופים לביתם בשלום, ויצליח את דרכנו לניצחון אמיתי, "וכפר אדמתו עמו". בתפלה לרפואה שלמה לכל הפצועים, באיחולי נחמה עמוקה למשפחות החללים, ובברכת "ה' עז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום", מסיימים הרבנים את מכתבם לראש הממשלה, השרים וראשי מערכת הביטחון.

חמאס תקיפות בעזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד