כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הקלות לצורך בניית ממ"ד או ממ"ק; אלו התנאים

ועדת הפנים אישרה הקלות נוספות לצורך בניית ממ"ד או ממ"ק: תידרש הסכמה של 60% בלבד מבעלי הדירות באותו מבנה ולא מכלל החלקה |בנוסף, ביקש יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר ממטה התכנון לגבש עבודת מטה להקלות רוחביות על בניית ממ"דים

הקלות לצורך בניית ממ"ד או ממ"ק; אלו התנאים
מקלט/מרחב מוגן צילום: Roni Schutzer/Flash90

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה לקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק המקרקעין שיאפשר הסרת חסמים בהליכים לבניית ממ"ד או ממ"ק בבתים משותפים.

הצעת החוק קובעת כי הרחבת דירה לשם הוספת ממ"ד או ממ"ק, בבית משותף המורכב מכמה אגפים או מבנים בעלי כניסות נפרדות, תדרוש הסכמה של 60% מבעלי הדירות באגף או במבנה בו מבוקשת ההרחבה בלבד, וזאת במקום המצב הקיים כיום שמחייב קבלת הסכמת 60% מבעלי הדירות בכלל האגפים או המבנים של הבית המשותף המורכב. זאת בתנאי שהרחבת הדירה כאמור אינה דורשת עבודות בנייה באגף או מבנה אחר של הבית המורכב.

יחד עם ההקלה לעניין קבלת ההסכמה הנדרשת, נקבע בהצעת החוק כי יישמרו זכויותיהם של בעלי הדירות באגפים או במבנים האחרים של הבית המשותף המורכב, כפי שהן כתובות כיום בחוק.

עוד קובעת הצעת החוק, בהתאם לבקשת יו״ר הוועדה, כי ההוראות לעניין קבלת ההסכמה מ- 60% מבעלי הדירות יחולו גם לעניין בנייה של שיפורי מיגון ברכוש המשותף, במקרים בהם לא מתאפשרת בניית ממ"ד או ממ"ק.

בנוסף קובעת הצעת החוק כי אף שככלל בעלי דירות בבית משותף רשאים לקבוע בתקנון הבית כי הוראות חוק מסוימות לא יחולו עליהם, הם לא יהיו רשאים לעשות כן לגבי ההוראות העוסקות בהסכמה הנדרשת לבניית ממ"ד, ממ"ק או שיפורי מיגון כאמור.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אומר כי "הצעת החוק מורידה באופן משמעותי את ההסכמה הנדרשת לבניית ממ"ד או ממ"ק, הוכח שדבר זה מציל חיים וצריך לעשות הכל להקל בנושא. אני מבקש ממטה התכנון לגבש עבודת מטה להקלות רוחביות לבנחית ממדי"ם והסרת חסמים נוספים, כך שיותר אזרחים יוכלו לבנות מרחב מוגן ושתהליך יהיה מואץ הרבה יותר".

יעקב אשר ועדת הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד