כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר מחלה קשה

'בנו המאומץ של מרן שר התורה' המחנך הדגול רבי סנדר פרייזלר

רבי אלכסנדר סנדר פרייזלר, היה מחשובי המחנכים בדורנו, תלמידו כבנו של מרן שר התורה זצ"ל, עד כדי כך שהרבנית קנייבסקי היתה מדליקה עוד נר מדי ערב שבת, עבורו • נפטר לאחר מחלה קשה והותיר אחריו מאות תלמידים מיותמים • מבין 12 ילדיו, זכה להשיא רק ארבעה

'בנו המאומץ של מרן שר התורה' המחנך הדגול רבי סנדר פרייזלר
רבי סנדר פרייזלר צילום: באדיבות המצלם

אבל כבד ירד על בני ברק עם הגיע הבשורה המרה על פטירתו של רבי אלכסנדר סנדר פרייזלר זצ"ל שהיה תלמידו חביבו של מרן שר התורה, ובמשך שנים רבות חינך את תלמידיו באהבה ובמסירות מיוחדת, העלה אותם על דרך המלך ופתח בפניהם שערי הצלחה לכל ימי חייהם.

לתרומה ל-8 היתומים הקליקו כאן>>>

התייתם מאביו במלחמת יום הכיפורים כשהיה בן שלוש בלבד.כשגדל מעט הגיע למרן הרב שך זצ"ל, שהדריך אותו וחינך אותו במשך תקופה, ולאחר מכן ביקש ממרן שר התורה רבינו הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, שיקבל אליו את היתום הצעיר כבן.

ואכן מרן שר התורה אימץ אותו יחד עם הרבנית ע"ה. עד לאותה עת היתה הרבנית מדליקה עשרה נרות שבת, שניים כנגד זכור ושמור, ועוד שמונה כנגד שמונת הילדים שלה ושל בעל הגדול. עם בואו של רבי סנדר פרייזלר לביתם, הוסיפה הרבנית נר נוסף, ואמרה שמספר הילדים שלה גדל לתשעה!

באותה העת בביקור שערכה אצל הוריה, מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב ורעייתו הרבנית, הציגה הרבנית קנייבסקי את היתום הצעיר בפני אמה הצדקנית, ואמרה לה: "תראי אמא, זה הנכד החדש שלך, לעת זקנתי נולד לי עוד בן".

מאז ובמשך כל ימי חייו היה רבי סנדר דבוק במרן הגר"ח, עד פטירתו לדאבון כל לב.

את הקרבה שלו למרן שר התורה זצ"ל ולמרן הרב שך זצ"ל, ניצל רבי סנדר כדי לרשום מפיהם הערות ותובנות בשדה החינוך. הוא היה מרבה לשאול אותם שאלות ולברר אצלם סוגיות חינוכיות עד שהיו ברורות ומחוורות בעיניו, ולאחר מכן אף העלה אותן על הכתב. כמו כן יושב שעות רבות עם הצדיק הישיש רבי משה טורק זצ"ל, ורושם מפיו תובנות חינוכיות שלמד מפיו של מרן החזון איש זצ"ל.

ואכן היה רבי סנדר יחיד מופלא בדורו בחינוך תינוקות של בית רבן, וזכה להאהיב את התורה על ילדי ישראל ולהעמיד תלמידים הרבה שמעידים בעצמם שהם חבים את כל צמיחתם הרוחנית לרבי סנדר זצ"ל.

בתקופה האחרונה חש ברע, ופנה לדרוש בעצת הרופאים. בדיקות חוזרות ונשנות שנעשו לו לא גילו את הבעיה, עד שלבסוף התברר כי הוא לוקה במחלה הממארת, ושהמצב כה חמור עד שכבר אין אפשרות לרפא אותו.

רבי סנדר לא כעס על הרופאים ולימד עליהם זכות: "נגזרה הגזירה", הוא אמר, "ולכן סימא הקב"ה את עיניהם של הרופאים שלא יוכלו לראות ולטפל במחלה".

הותיר אחריו אלמנה שבורה ורצוצה ו-12 יתומים, שמתוכם שמונה אינם נשואים, הגדול מביניהם בן 23 והצעירה בת 11 בלבד.

הרב פרייזלר היה המפרנס היחידי בבית. כעת נותרה אשתו האלמנה עם שמונה יתומים ששלושה מתוכם צריכים להתחתן ממש בקרוב, לאחר שימצאו את זיווגם בעזרת ה', והם חייבים עזרה למחיה היומיומית.

ידידי המשפחה וקרוביה מבקשים מהציבור להירתם למען יתומיו של האיש שמרן שר התורה כל כך אהב וקירב, האיש שהשקיע את כל כולו בגידול וחינוך ילדי ישראל בשמחה ובאהבה גדולה, האיש שרדף כל ימיו אחר ההתעלות הרוחנית והתחזקות בעזרה לזולת ובגמילות חסד עם ילדי ישראל.

לתרומה ל-8 היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד