כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בבר מצווה בתל אביב

אחרי 70 שנה: נחשפה תמונה של ה'חזון איש'

במלאת שבעים שנה להסתלקותו של גדול הדור מרן ה'חזון איש' זצ"ל מפרסמים בעיתון 'המבשר' תמונה ישנה שטרם ידועה מהשתתפותו של ה'חזון איש' בבר מצווה בתל אביב שם נראה יחד עם הרב הראשי של תל אביב הגרא"י אונטרמן זצ"ל. צפו בתמונה

אחרי 70 שנה: נחשפה תמונה של ה'חזון איש'
החזון איש בבר מצווה מימין צילום: עיתון המבשר

במוסף 'קהילות' של עיתון 'המבשר' מתפרסמת הבוקר תמונה של מרן הגאון רבי אברהם ישעיהו קרליץ זצ"ל בעל ה'חזון איש' שאתמול (שני) צויין יום השנה השבעים להסתלקותו. 

בעיתון 'המבשר' מספרים "התרגשות אוחזת בנו כאשר אנו מציגים בזאת את התמונה החדשה והמפעימה אשר מעניקה לעם ה' זווית מקודשת נוספת של תואר הדרת פני פאר הדור, מרנא ה'חזון איש' זי"ע, במלאת שבעה עשורים להסתלקותו - ביום ט"ו במרחשוון".

את התמונה קיבלו מאוצרו, של הרב אביגדור רובינשטיין, אשר גם צירף את כל הפרטים שמאחורי התמונה.

תמונה זו צולמה בעת השתתפותו הנדירה של מרן ה'חזון איש' זי"ע בשמחת בר-המצווה של הנער צבי אברמוביץ', בנו של איש העשייה הרב יהודה מאיר אברמוביץ ז"ל (לימים יו"ר ועד הפועל של אגודת-ישראל וחבר-כנסת מטעמה), אשר נחגגה באולם 'סיני' שע"י בית-הכנסת הגדול בתל-אביב.

שתי סיבות הובילו את ה'חזון איש' להשתתפותו הנדירה: האחת, כהכרת הטוב לאבי הנער, ר' יהודה מאיר, שבאותה התקופה הצליח לפעול להסדרת חוף רצחה נפרד למהדרין בתל-אביב ובכך 'הציל את עולם הישיבות' כהגדרת החזו"א. והשנייה, כאות חיזוק ועידוד לנער הבר-מצווה, אודותיו שמע שבעל-כישרון גדול הוא ועדיו לגדולות (כאשר אכן צמח פארות ונודע בישראל כגאון רבי צבי יצחק אברמוביץ' זצ"ל, רבה של חצור הגלילית ובעל מחבר ספר 'טעם הצבי').

במהלך השנים פורסמו תמונות שונות מחגיגת בר-המצווה, בהן נראה מרן ה'חזון איש' זי"ע (התמונות מצורפות גם בעמוד זה), אולם תמונה מרכזית זו - נדירה היא לחלוטין ולא הגיעה אל עין הפרסום מעולם. בתמונה זו נראה מרן ה'חזון איש' זי"ע המשוחח עם הגרא"י אונטרמן, רבה של תל-אביב; לאחר מכן יושבים: אחד מנציגי העירייה; הרב צבי אייזנשטאט; רב נוסף; הרב משה פרוש; הרה"צ רבי נפתלי חיים אדלר מדז'יקוב זצ"ל. בראש השולחן ניכרת דמותו ההדורה של פוסק הדור כ"ק מרן ה'שבט הלוי' זי"ע (כובעו בולט) ומאחוריו - רבי חיים חייקל גרינברג.

חזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד