כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עלות של עשרות מיליונים

משרד התשתיות: מעל 700 עמדות טעינה חדשות ומהירות יוקמו בישראל

משרד התשתיות מודיע כי מאות עמדות טעינה מהירות ואולטרא מהירות לרכב חשמלי יוקמו בישראל לאורך כבישים מהירים. היקף התמיכה של משרד האנרגיה והתשתיות במהלך הוא כ-27.5 מיליון שקל 

משרד התשתיות: מעל 700 עמדות טעינה חדשות ומהירות יוקמו בישראל
עמדת טעינה מהירה - של 50 קילו-וואט צילום: רוני נאק

לכל מי שחושש מפני מחסור בעמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי: משרד התשתיות מודיע כי 707 עמדות טעינה מהירות (עד 60 קילו-וואט) ואולטרא מהירות (מעל 60 קילו-וואט) לרכב חשמלי יוקמו בישראל לאורך כבישים מהירים.

כיום ניתן לטעון רכב חשמלי באמצעות עמדת טעינה רגילה, כלומר עמדת ACהמספקת עד 23 קילו-וואט, או בעמדת טעינה מהירה כלומר DC או עמדת טעינה אולטרא מהירה. במקרה של העמדה הרגילה, משך הטעינה יכול להגיע למעל עשר שעות. בעמדה מהירה משך הטעינה הוא כשעה ובעמדה האולטרא מהירה משך הטעינה יכול לרדת מחצי שעה.

לפי הפרסומים, 350 מעמדות הטעינה יהיה אולטרא מהירות ו 357 יהיו מהירות – שיוקמו על ידי 52 זוכים שונים במשך השנתיים הקרובות. היקף התמיכה של משרד האנרגיה והתשתיות במהלך הוא כ-27.5 מיליון שקל והמענק המרבי לעמדה אולטרא מהירה הוא עד 100 אלף שקל. מקימי עמדת טעינה מהירה רגילה יקבלו עד 60 אלף שקל. (בשני המקרים היקף המענק הוא עד 50% מעלות הקמת העמדה).

עם זאת יש להדגיש: עמדות טעינה אולטרא מהירות הן עמדות שעלות השימוש בהן אינה זולה כמו בעמדות הטעינה הרגילות, כלומר טעינה של רכב חשמלי עולה בהן כמה עשרות שקלים ומשתנה בהתאם ללא מעט גורמים. נכון להיום טעינה בעמדת טעינה מהירה עשויה להגיע לעלות של כ-2.5 שקלים ל-1 קילו-וואט/שעה.

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד