י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"התיק הסודי"

נחשף: האימפריה הפיננסית הסודית של ראשי חמאס

ראשי חמאס מחזיקים באימפריה פיננסית עצומה. הסכומים העצומים מושקעים בבנקים בטורקיה לא לטובת תושבי עזה אלא על התקפות נגד ישראל ועל אורח חיים יוקרתי בחו"ל לצמרת החמאס. מי שעושה את העברות הפיננסיים לטורקיה, אלו בנקים גרמניים

נחשף: האימפריה הפיננסית הסודית של ראשי חמאס
איסמעיל הנייה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ראש חמאס מכנים אותו "התיק הסודי". ארגון הטרור מקיים רשת ענקית של חברות, כפי שמגלים מסמכים שפרסם העיתון הגרמני 'וולט'. בדיווח מופיעים גם שמות הבנקים הגרמניים בהם יש כסף של חמאס.

עוד לפני המלחמה הנוכחית, מחצית מהפלסטינים בעזה תלויים בסיוע מזון מהאו"ם. כעת אונר"א, סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים, מזהירה כי השטח, שבו מתגוררים יותר משני מיליון בני אדם, נמצא על סף קריסה. ארגוני סיוע ברחבי העולם אוספים תרומות למען האוכלוסייה הסובלת.

לגוף המדיני העליון של חמאס, שמקבל את ההחלטות האסטרטגיות של ארגון הטרור, כפופות ועדות המנהלות את הפעילויות השונות של חמאס, לרבות "משרד ההשקעות". הם משגיחים על נכסים מסחריים זרים, שרק כמה בכירים יודעים את היקפו. ראשי חמאס קוראים לזה "התיק הסודי".

על פי מסמכים בהם מפורט על נכסי חמאס, שהגיעו לידי WELT AM SONNTAG ומידע מגורם בכיר לשעבר במודיעין הישראלי החוקר את זרימות הכספים של ארגוני טרור, צמרת חמאס הקימה אימפריה פיננסית מחוץ לרצועת עזה שערכה הכולל הוא כ-600 מיליון דולרים.

על פי הדיווח, תיק הטרור הסודי כולל בין 30 ל-40 חברות הפועלות בעיקר בענפי הבנייה והנדל"ן. חברות אלו שבשליטת חמאס ממוקמות בטורקיה, קטאר, אלג'יריה, איחוד האמירויות הערביות וסודאן. "זו רשת הביטחון המוזהבת להנהגת חמאס ולמשפחותיה", אומר החוקר הפיננסי. "אף אגורה מזה לא עברה לעזה".

בעוד שאנשיהם בשטח סובלים מהשלכות התקפת חמאס על ישראל, כשהם חיים עם מעט מים, לחם ודלק, ראשי חמאס כמו איסמעיל הנייה, חאלד משעל, סאלח אל-ערורי ואחרים מתגוררים במלונות יוקרה בחו"ל עם חשבונות בנק ברחבי העולם.

על פי מסמכים סודיים נוספים, להנהגת חמאס יש גישה לעשרות חשבונות בבנקים טורקיים שם הם נשמרים באירו ובדולר אמריקאי. מי שעושה את העברות הפיננסיים לטורקיה, אלו בנקים גרמניים.

חמאס החל להשקיע כספי תורמים בחברות זרות, ולא בתשתית האזרחית של עזה, לפני כשני עשורים. "הם בנו בכוונה מטריית אבטחה פיננסית ליום שבו סעודיה, קטאר או טורקיה יפסיקו את תמיכתן הפיננסית בחמאס", אומר מומחה להלבנת הון.

לפי הדיווח, ראשי חמאס החלו בתחילה לבנות את תיק החברות הסודי שלהם בסעודיה. אבל כאשר סעודיה החלה לפגוע בעסקיו של חמאס, הם העבירו את משרדם הפיננסי לטורקיה.

הבוס של המנגנון הפיננסי של חמאס הוא זאהר עלי מוסא ג'בארין. ג'בארין היה אחד מיותר מאלף מחבלים פלסטינים מורשעים שישראל שחררה ב-2011 עבור גלעד שליט, שנחטף על ידי חמאס. יחד עם עוד כמה מחבלים משוחררים, הוא עבר מאוחר יותר בטורקיה.

ג'בארין מתגורר שם אך מקיים ביקורים תכופים בלבנון, קטאר ואיראן. הוא מחזיק בדרכון קטארי והוא איש הקשר של חמאס לאיראן. ג'בארין עוזר לצמרת חמאס להקים עסקים, להשיג אשרות ולרכוש נדל"ן מסחרי בטורקיה.

זה שטורקיה היא הבית של בכירי חמאס הוא סוד גלוי. הנשיא ארדואן גם לא מסתיר את קרבתו לארגון הטרור. לאחר שחמאס פשט על ישראל וטבח בתושבי הדרום, כולל ילדים ותינוקות, הכריז הנשיא הטורקי בנאום באנקרה: "חמאס אינו ארגון טרור, אלא ארגון שנלחם כדי להגן על ארצו ואזרחיו".

חמאס עזה גרמניה טורקיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד