ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מעצר נדיר

רוסיה עצרה שני חיילים החשודים בהריגת 9 אזרחים אוקראינים

רוסיה עצרה שני חיילים רוסים החשודים בהריגת 9 אזרחים אוקראינים. המעצר התרחש באזור כבוש באוקראינה. הודאה נדירה של רוסיה שייתכן שכוחותיה ביצעו פשעים נגד אזרחים אוקראינים

רוסיה עצרה שני חיילים החשודים בהריגת 9 אזרחים אוקראינים
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שני חיילים רוסים נעצרו לאחר שרצחו תשעה בני אדם, בהם שני ילדים, הרצח אירע בשטח אוקראיני שנשלט על ידי מוסקבה, כך מסרו השלטונות הרוסיים, בהודאה נדירה כי כוחות הכיבוש ביצעו פשע נגד אזרחים אוקראינים.

הרציחות, שעליהן דיווחו גם גורמים רשמיים אוקראינים, התרחשו בשבוע שעבר בוולנובאחה עיירה בדרום מזרח אוקראינה שנכבשה על ידי כוחות רוסים זמן קצר לאחר תחילת פלישתם המלאה בשנה שעברה. חוקרים פדרליים ברוסיה אמרו בהצהרה כי תשע גופות עם פצעי ירי נמצאו בבית.

השלטונות הרוסיים לא סיפקו פרטים על הרציחות, ואמרו רק כי מדובר ב"סכסוך על רקע ביתי". הם גם לא שפכו אור על מניע פוטנציאלי. פקידים אוקראינים אמרו שהם מאמינים שחיילים רוסים רצחו משפחה אוקראינית שלמה בגלל שסירבו למסור את ביתם.

פקידים אוקראינים, תובעים וארגוני זכויות אדם אומרים כי כוחות הכיבוש הרוסיים ביצעו באופן קבוע זוועות נגד אזרחים אוקראינים במהלך הפלישה של שנמשכת כבר 20 חודשים. כולל הוצאות להורג של אנשים ברחוב, ועינויים של תושבים מקומיים.

אבל פשעים כאלה התגלו בדרך כלל רק לאחר שחרור השטחים הכבושים על ידי כוחות אוקראינים, ומוסקבה הכחישה כל אחריות לגביהם, ומוסרת בדרך כלל שחייליה אינם מתעללים באזרחים. העובדה שהרשויות הרוסיות הכריזו כעת בפומבי על פתיחת חקירה בשטח כבוש מעלה שאלות לגבי המוטיבציה שלהן לעשות זאת, אמרה טטיאנה קטריצ'נקו, העומדת בראש קבוצה החוקרת פשעים רוסיים באוקראינה.

לדבריה, הרשויות ברוסיה "הכריזו על החקירה לגבי המקרה הזה", מכיוון שתמונות של הגופות החלו להסתובב במהירות ברשתות החברתיות, והכניסו את כוחות הכיבוש ללחץ ציבורי, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

אבל גב' קטריצ'נקו ומומחים אחרים הזהירו כי ייתכן שהחקירה נועדה רק ליצור את הרושם שמוסקבה מודאגת מפשעים נגד אזרחים.

תמונות שפורסמו ביום שני על ידי משרד התובע האוקראיני בדרום מזרח דונייצק הראו זירת רצח מחרידה, של כמה אנשים שנורו למוות במיטותיהם, ודם ניתז על הקירות.

מהפרקליטות נמסר כי "בתחילת החודש אנשים שלבשו מדי צבא רוסי דרשו מהמשפחה לפנות את ביתם כדי לאכלס יחידה רוסית. לאחר שבעל הבית סירב, החיילים איימו עליו פיזית ועזבו. הם חזרו מספר ימים לאחר מכן וירו בכל תשעת בני המשפחה, שכבר ישנו באותו זמן".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד