י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחווה לישראל

רוכב אופניים צ'כי צייר מגן דוד באורך 3,000 ק"מ במפה דיגיטלית

אזרח צ'כי שביקר בארץ ונשדד, גילה את טוב ליבם של הישראלים. האיש רוכב מקצועי, השתתף בתחרות אופניים בארץ בה זכה. הוא צייר מגן דוד על מפה דיגטלית כאותו הוקרה לישראל והתרים למען המשפחות שנטבחו בעוטף עזה

רוכב אופניים צ'כי צייר מגן דוד באורך 3,000 ק"מ במפה דיגיטלית
לוקאש קלמנט עם האופניים והמגן דוד צילום: באדיבות המצלם

בשנה שעברה ניצח לוקאש קלמנט מצ'כיה במרוץ אופני הרים ישראלי ל-1,500 ק"מ מצפון הארץ לדרום. לאחר המירוץ, עבריינים גנבו את אופניו. עם זאת, חבריו הישראלים אספו בשבילו כסף לחדשים. בתור תודה, רוכב האופניים הצ'כי "צייר" כעת מגן דוד באורך של כמעט 3,000 ק"מ על המפה באפליקציית המעקב דרך מרכז אירופה.

הוא סיפר לתקשורת הצ'כית על החוויה בישראל. "זה סיפור ארוך, אבל אני אנסה לקצר אותו. אחרי המירוץ חזרתי לתל אביב, אבל היו לי רק את הבגדים שביליתי בהם בתשעת הימים האחרונים, ולא יכולתי לאסוף את שאר הדברים שלי עד למחרת. החלטתי לישון על החוף, וזה לא היה הבחירה הטובה ביותר. כשישנתי, כנראה סיממו אותי במשהו וגנבו ממני הכל חוץ מהמסמכים שלי".

הוא המשיך לתאר את החוויה הלא נעימה: "הלכתי לאסוף את התרמיל שלי שאחסנתי במשך כל המרוץ. בדרך פגשתי רוכב אופניים ושאלתי נואשות אם הוא יכול להלוות לי כסף לפחות עבור מונית לשדה התעופה. באותו רגע קרה משהו לא אמיתי. הוא זיהה אותי, ידע שאני הזוכה, והלווה לי את הכסף בהבטחה שאחזיר לו כשאחזור הביתה. כשתיארתי את מה שקרה לי הוא כתב הודעה בקבוצת רוכבי אופניים והחלה ההתגייסות להצלת הדברים הגנובים שלי".

הוא סיפר על הלב הטוב של הישראלים. "אין לי מושג איך, אבל תוך עשרים דקות הופיע חבר של אחד הרוכבים ואמר שהוא בא לקחת אותי ולסייע לי. התחלתי לקבל הודעות בטאבלט שלי מאנשים מקומיים ששואלים אם אני צריך משהו, איפה אני נמצא ושהם יבואו לסייע בי. אפשר לאתר את האוזניות והטלפון שלי, שהם גם גנבו, אז יצאנו למקום שבו הם היו אמורים להיות, בתקווה למצוא שם את האופניים שלי. למרבה הצער לא מצאנו".

"תוך ארבע שעות הם הצליחו לגייס הרבה כסף ולהפוך את כל מה שקרה לחיובי. מעולם לא התרגשתי כל כך, אפילו הזלתי דמעות. אמרו לי ללמוד לקבל מתנות, אז קיבלתי את הכסף ובתמורה ציירו על האופניים החדשים את המגן דוד והציטוט העברי המפורסם "אנשים טובים באמצע הדרך".

הוא נשאל איך הוא מרגיש שישראל הותקפה חמאס מרצועת עזה. "אני מאוד מצטער על מה שקורה שם כרגע. זה ברור באיזה צד אני, וזה לא ישתנה. לא הייתי רוצה להביע את עצמי ביתר פירוט".

"האם זו הסיבה שחשבתם לרכוב על אופניים במרכז אירופה ולהשתמש באפליקציית מעקב כדי "לצייר" מגן דוד ענק על המפה?" הוא נשאל

הוא ענה על כך: "כן, זה ביטוי סביר, לא אגרסיבי של איך אני מרגיש. בנוסף, אף פעם לא הייתי אחד ששתק כשמשהו כזה קורה. תמיד עשיתי מה שאני חושב שנכון למרות הסיכון. במסגרת אירוע הרכיבה הזה, הקמתי גם התרמה לתמיכה בנפגעי המלחמה. ואני אהיה אסיר תודה לכל מי שתורם. הכסף שנאסף יופנה לסיוע למשפחות באזורים שנטבחו".

אופניים פלסטינים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד