ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פי 15 בתקריות אנטישמיות

עורך העיתון היהודי: "יהודי בריטניה מלאים בפחד, כמו שלא ראיתי מעולם"

ג'סטין כהן, עורך ומוציא לאור של עיתון יהודי בריטי, אומר שהקהילה היהודית בבריטניה "מלאה בפחד". ליותר מ-70% מיהודי בריטניה יש משפחה שחיה בישראל ו-90% מהם ביקרו בישראל לפחות פעם אחת

עורך העיתון היהודי: "יהודי בריטניה מלאים בפחד, כמו שלא ראיתי מעולם"
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

"הקהילה היהודית בבריטניה כרגע מלאה באימה, מלאה בפחד, כמו שלא ראיתי מעולם", כך אומר ג'סטין כהן, עורך ראשי ומוציא לאור של העיתון היהודי הבריטי Jewish News לערוץ הבריטי ה-BBC.

הוא דיבר על רקע טראומה עזה שנגרמה ליהודים בעולם לאחר הרציחות והחטיפות של חמאס ב-7 באוקטובר.

ליותר מ-70% מיהודי בריטניה יש משפחה שחיה בישראל ו-90% מהם ביקרו בישראל לפחות פעם אחת, כך לפי המכון לחקר מדיניות יהודית.

משטרת המטרופולין של לונדון דיווחה על עלייה של פי 15 בתקריות אנטישמיות בשלושת השבועות האחרונים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

"אם אנשים שכל כך רותחים מזעם על המלחמה ורואים ביהודים קשורים לישראל, הם בהכרח יתמקדו בעם היהודי. הפחדים אינם נגמרים בשלב זה", אמר כהן.

ההפגנות בבריטניה, בהן השתתפו עשרות אלפי אנשים הקוראים להפסיק את תקיפת עזה, נתפסו בעיניו כעוינות, מאיימות ומטרידות. בצעדות האחרונות תועדו המפגינים קוראים ל"אינתיפאדה".

"ראינו קריאות לאינתיפאדה בעבר, בין אם זה אדם אחד שאומר את הדברים האלה או 10 או 10,000, ההשפעה המצמררת על יהודי בריטניה זהה" אמר.

"זה מצמרר. זה מרגיז. וזה גורם לך להרגיש לא בטוח במקום שאתה קורא לו בית", אומר בנג'מין בל מלונדון, על גודל ההפגנות הפרו-פלסטיניות.

בריטניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד