כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חינוך מקורי

ככה יעשה לאיש: כך מתמודדים בסין עם מי שלא יודע לחנות

פקחים בסין מצמידים לדלת של מכונית שחונה לא טוב, מתקן ענקי שמזכיר צלחת בגודל שלו. המתקן מבשר לכל מי שמסביב למכונית שהבעלים שלה לא יודע לחנות

ככה יעשה לאיש: כך מתמודדים בסין עם מי שלא יודע לחנות
נצמד בוואקום לדלת עם כיתוב "כדאי שתלמד לחנות" מעקב GPS וקנס כספי - כך מטפלים בחניה גרועה בסין צילום: dayoun

כולנו מכירים את המצב הלא נעים הזה: אנחנו מגיעים לסופר מרקט, לעמדת טעינה לרכב חשמלי או לקופת חולים ושם מחכים לנו מקומות חניה מסודרים היטב, רק מבקשים שנחנה את האוטו ונלך לעשות מה שצריך, אבל למרבה הצער בישראל תמיד אנחנו נתקלים באחד שהוא חכמולוג, או שסתם מדובר ב"ושאינו יודע לחנות" שחייב להחנות את האוטו שלו ככה שהוא קצת פולש לתוך החניה שלידו, או שהוא בולט עם האוטו מהחניה וכך הוא בעצם הורס לשכניו את היכולת לחנות.

בסין, כך מתברר, מדובר בתופעה מוכרת אבל בניגוד למה שעושים בישראל, שזה בדיוק "שום דבר" בסין מצאו דרך מקורית להעניש את מי שלא יודע לחנות כמו בן אדם: פקחים מצמידים לדלת של המכונית מתקן ענקי שמזכיר בגודל שלו צלחת. המתקן מבשר לכל מי שמסביב למכונית שהבעלים שלה לא יודע לחנות. וגם אי אפשר להוריד אותו בגלל שהוא מחובר למוקד של העיריה שמקבל התראה בכל פעם שמישהו מנסה להסיר את המתקן.

ומעבר לכך כמובן שיש עיניין כספי: המתקן כולל גם שעון פנימי שסופר כמה זמן המתקן צמוד לדלת המכונית ועל כל יום שעובר, צריך לשלם עוד כסף לעירייה, שלא לדבר על הבושה שבלנהוג במכונית שעל הדלת שלה יש מתקן שאי אפשר להוריד שעליו כתוב שאתה לא יודע לנהוג.

 

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד