כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיפור מלפני 12 שנה

ויהי לפלא: האישה המשיכה לראות בעיניה לאחר הוראת עמוד ההוראה

אישה חולת גלאוקומה, שבנה פנה לעמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין שהורה לבעלה להקפיד להניח את הציציות על העיניים בקריאת שמע ולכוון לרפואת אשתו, ובאורח פלא המשיכה האשה לראות היטב עד סוף ימיה, הסיפור המלא

ויהי לפלא: האישה המשיכה לראות בעיניה לאחר הוראת עמוד ההוראה
הגאון רבי יצחק זילברשטיין צילום: שוקי לרר

סיפור מרתק, שתחילתו לפני למעלה מ 12 שנה, התפרסם השבוע בקו 'שיח יצחק' מתורתו של עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין במדור 'בדידי הוי עובדא', שם משאירים המאזינים סיפורים אישיים מכלי ראשון ממחיצת עמוד ההוראה.

בהקלטה נשמע בעל המעשה, הרב נתן יחזקאל רוזנברג, אשר משמש כמלמד תשב"ר בברזיל שנים רבות, מספר כי לפני קרוב ל- 13 שנה, אמו ע"ה חלתה במחלת גלאוקומה, מחלה קשה בעיניים, שמביאה לעיוורון ל"ע.

הרב רוזנברג מספר, כי ראה באותו זמן את דברי המשנה ברורה הכותב: "נמצא בשם הקדמונים, שכל המעביר ציצית על עיניו כשקורא פרשה ציצית, יהא מובטח שלא יבוא לידי סימוי עיניים", כלומר שכל מי שמחזיק את הציציות ומעבירם על העיניים כשקורא קריאת שמע בפרשת ציצית, מובטח שלא יהיה עיוור.

"טילפנתי אז למרן הרב זילברשטיין", מספר הרב רוזנברג, "וסיפרתי לו על החולי של אמא, ועל הסגולה של המשנה ברורה להעביר את הציצית על גבי העיניים, אבל שאלתי אותו שבמקרה שלי זו אשה, ובאשה לא שייך שתעביר את הציצית על העיניים משום שאין לה ציצית, אז מה לעשות".

הגר"י זילברשטיין שאל "אביך חי?", והרב רוזנברג השיב 'כן', המשיך עמוד ההוראה ואמר: "תגיד לאביך, שבשעה שהוא מעביר את הציציות על העיניים בקריאת שמע, שיחשוב ויכוון שעושה זאת לרפואת רעייתו, כמו הסגולה שמביא המשנה ברורה, ובזכות זה מובטח לאמא שלך שתהיה בריאה, כמו שמביא המשנה ברורה בשם הקדמונים", אמר נחרצות הרב זילברשטיין.

ואכן כך היה, בעלה החל להקפיד להעביר את הציציות על העיניים בשעת קריאת שמע, וכיוון שהדבר יהיה לרפואת אשתו שלא תתעוור, ואכן לא יאומן כי יסופר, עברו כמה שנים שלימות מהיום שהתגלתה המחלה, והיא לא איבדה את ראייתה והמשיכה לראות, וכל הרופאים לא האמינו למראה עיניהם, משום שזו מחלה שברוב המקרים, קרוב ל 100% מביאה לעיוורון גמור, אך אמי – מספר הרב רוזנברג, מאז שאבי קיים את הסגולה כהכרעתו של הרב זילברשטיין, במשך שנים רבות, עד יום פטירתה, ראתה בשני עיניה, ויהי לפלא.

ניתן להאזין להקלטה מבעל המעשה, בקו 'שיח יצחק', 04-3760582

 

 

 

 

הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד