י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בניגוד לעמדת לפיד

ח"כ עידן רול: "אסור להעביר את השליטה ברצועה לרש"פ"

חה"כ עידן רול מיש עיד התייחס לשאלה מי ישלוט על רצועת עזה ביום שאחרי מיטוט החמאס והביע את התנגדותו למסירת הרצועה לידי הרשות הפלסטינית. "אסור להעביר את השליטה ברצועה לרשות הפלסטינית", כתב

ח"כ עידן רול: "אסור להעביר את השליטה ברצועה לרש"פ"
עידן רול צילום: Hadas Parush/Flash90

חה"כ עידן רול (יש עתיד) הגיב היום (רביעי) לדבריו של אבו מאזן לפיהם "העם הפלסטיני לא יניף דגל לבן", וכתב: "אסור להעביר את השליטה ברצועה לרשות הפלסטינית", זאת בניגוד לעמדת יו"ר מפלגתו יאיר לפיד.

רול כתב: "קראו מה שאומר אבו מאזן ונסו לדמיין את היום שאחרי חיסול החמאס והעברת הרצועה לשליטתו. אסור שזה יקרה. ממספר סיבות אגב, כאשר השנאה התהומית שלו לישראל היא אמנם העיקרית שבהן אבל בהחלט לא היחידה".

לדבריו, "בדיון היום שאחרי על גורל הרצועה ישראל חייבת להוביל ולא להיות מובלת על ידי העולם. אחרת סביר שברירת המחדל תהיה הרשות. נדרש פתרון יצירתי שלא מגביל את עצמו על ידי הנחות יסוד של שנים, ומנגד גם לא מתעלם מההיסטוריה".

עוד כתב: "ישראל, ארה"ב, מדינות מערב מובילות ומדינות המערב המתונות- חייבות כולן להחליט על ישות שלטונית מסוג חדש לרצועה. ישות שככל הנראה לא קיימת כרגע. המחירים הכבדים הכרוכים במיטוט שלטון החמאס מחייבים אותנו לפתרון אמיתי שיספק שקט וביטחון לאזרחי הרצועה לשנים רבות קדימה".

כאמור, עמדת חה"כ רול היא בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה יאיר לפיד שאמר השבוע בסיעה: "הצעד הנכון יהיה להחזיר את הרשות הפלסטינית לעזה".

מלחמת חרבות ברזל חמאס הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד