כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דאגה ממלחמה אזורית

בירדן ובאמירויות חוששים שהמורדים בתימן יירו גם לעברן

בירדן ובאיחוד האמירויות חוששים שהמורדים בתימן שירו לעבר ישראל יירו גם לעברן. גורמים ירדנים מזהירים: אם המלחמה תימשך – היא תתרחב למדינות אחרות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: צלמי פלאש90

חשש במדינות האזור מהרחבת הירי של המורדים החות'ים לעברן אחרי הירי לעבר ישראל: חבר פרלמנט אמירותי אמר לרועי קייס בכאן חדשות כי מבחינת האיום החות'י עליהם, כל האפשרויות נלקחות בחשבון והוסיף כי אפשר שאיראן מנסה לטמון מלכודת לישראל, לגרום לה להגיב על ירי החות'ים ולהביא להרחבת המלחמה.

‏עוד מדינה ערבית שצופה בדאגה על המתרחש בגזרת החות'ים היא ירדן. גורמים ברבת עמון אומרים בהקשר של האיום מתימן, כי ירדן מזהירה כל הזמן שהמלחמה הזאת תתרחב לעוד מקומות באזור, אם תימשך. "ביטחון ירדן הוא בראש סדר העדיפויות שלנו".

‏באותו עניין בימים האחרונים צבא ירדן ביקש מארצות הברית לפרוס מערכות הגנה אווירית מסוג פטריוט בשטח הממלכה.

אתמול הודיע ‏הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, כי הם שיגרו כמות גדולה של כטב"מים בשעות האחרונות לעבר יעדים בעומק ישראל וכי הם הגיעו ליעדם. עוד נאמר כי החות'ים ממשיכים לבצע פעולות צבאיות כדי לתמוך בעם הפלסטיני ומתוך היענות לדרישות העם התימני וכל עמי האומה, עד שתיפסק "תוקפנות ישראל בעזה".

הרשויות בירדן החלו במגעים עם החות'ים בתימן וחיזבאללה בלבנון, במטרה למנוע זליגה לשטחה של טילים ורקטות הנורים לעבר ישראל, כך מדווח העיתון א-ראי אל-יום. לפי הדיווח, ירדן דרשה מהחות'ים ערובות כי שמי ירדן לא יהוו זירה "להרפתקאות ומעשי-פזיזות מצד החות'ים באמצעות שיגור טילים או כטב"מים בכיוון ישראל".

איחוד האמירויות ירדן חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד