כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ארה"ב תמשיך ללחוץ להגדלת הסיוע

הנשיא ביידן : אנחנו צריכים הפסקת אש הומניטרית לשחרור בני ערובה

הנשיא ביידן אמר הלילה כי פתיחת מעבר רפיח ליציאת אזרחים זרים באה לאחר "דיפלומטיה אמריקאית אינטנסיבית עם השותפים שלנו באזור". כ-1,000 אזרחים זרים יוכלו לצאת בקרוב מעזה

הנשיא ביידן : אנחנו צריכים הפסקת אש הומניטרית לשחרור בני ערובה
מצעד צבאי של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך הלילה על פתיחת הגבול ברפיח ליציאת פצועים פלסטינים ואזרחים זרים. הוא אמר שארה"ב תמשיך ללחוץ על ישראל לדבוק בחוקים הבינלאומיים המגינים על אזרחים בסכסוך, אתמול עברו במעבר רפיח למצרים מאות אנשים עם אזרחות זרה.

בנאום במינסוטה, אמר ביידן שאי אפשר להיות אדיש מתמונות של פלסטינים סובלים. "לישראל יש את הזכות להגיב ואחריות להגן על אזרחיה מפני טרור. והיא צריכה לעשות זאת באופן שעולה בקנה אחד עם המשפט ההומניטארי הבינלאומי, שמעניק עדיפות להגנה על אזרחים", אמר ביידן. "כולנו ראינו את התמונות ההרסניות מעזה, ילדים פלסטינים זועקים להורים אבודים".

"אובדן חיים חפים מפשע הוא טרגדיה. אנחנו מתאבלים על ההרוגים האלה וממשיכים להתאבל על הילדים והאימהות הישראלים שנטבחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס", המשיך.

ביידן אמר כי פתיחת מעבר רפיח באה לאחר "דיפלומטיה אמריקאית אינטנסיבית ודחופה עם השותפים שלנו באזור", ואמר כי כ-1,000 אזרחים זרים יכוכלו לצאת בקרוב מעזה.

הוא אמר שארה"ב תמשיך ללחוץ להגדלת הסיוע לעזה, ואמר שמספר המשאיות שעוברות לתוך הרצועה ימשיך לעלות באופן משמעותי, "אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור".

"ארה"ב תמשיך לדחוף לתמיכה הומניטרית לאנשים חפים מפשע בעזה שזקוקים לעזרה והם אכן זקוקים לעזרה", אמר. ועל בני הערובה המוחזקים בעזה, אמר ביידן שהממשל שלו "ממשיך לעבוד מסביב לשעון כדי לאחד מחדש את המשפחות האלה".

"אנחנו לא מתכוונים לוותר, נקודה", אמר. "ואני אופטימי".

לגבי החטופים הוא אמר: "אני חושב שאנחנו צריכים הפסקה. הפסקה פירושה לתת זמן להוציא את האסירים", הגיב ביידן, לא ברור למי הוא התכוון, חטופים ישראלים או חטופים אמריקאים.

"אני זה ששכנע את ביבי לקרוא להפסקת אש כדי לשחרר את האסירים. אני זה שדיברתי עם סיסי כדי לשכנע אותו לפתוח את המעבר".

במהלך הנאום במינסוטה, ביידן אישר מחדש את עמדת ממשלו לפיה לישראל יש את הזכות להגן על עצמה בעקבות התקפות הטרור של חמאס, תוך שהוא מציין תמונות שיוצאות מעזה המראות ילדים זועקים להוריהם ומאמצים לזהות את ההרוגים" .

 

ג'ו ביידן עזה ארצות הברית ירדן הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד