י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
ישראל במלחמה

"242 משפחות חטופים עודכנו" | עלה ל-18 מניין הנופלים ברצועה

מלחמת 'חרבות ברזל': כוחות צה"ל מכתרים את העיר עזה בירי פגזים לעיר | סגן במיל' יובל זילבר נפל בקרב בצפון הרצועה | פיגוע ירי בשומרון: הרכב התהפך, נהג ישראלי נהרג | הירי מרצועת עזה לעוטף, לאשדוד וליישובי הדרום - נמשך | כל העדכונים והדיווחים מהזירות השונות 

"242 משפחות חטופים עודכנו" | עלה ל-18 מניין הנופלים ברצועה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים ולהשמיד תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה; לוחמי צה"ל בפיקוד חטיבת גולני ניהלו במהלך הלילה קרבות ממושכים במהלכם חוסלו עשרות מחבלים.

בתוך כך, פורסם שמו של קצין מילואים שנפל בקרבות בצפון הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסם את שמו של סגן במילואים יובל זילבר (25) מרמת גן, מ"מ בגדוד חי"ר 7007 בחטיבת ירושלים, שנפל בקרב. הוא החייל ה-17 שנפל בקרבות מאז תחילת הפעילות הקרקעית ברצועה.

במהלך הפעילות הקרקעית הלילה בשטח רצועת עזה, נתקלו לוחמי נח"ל בחוליית מחבלים שפתחה בירי לעברם. הלוחמים וכוחות האש החטיבתיים הכווינו כלי טיס לתקיפה אווירית, לאחריה חוסלו המחבלים. כמו כן, לוחמי מילואים של צה"ל פעלו בשיתוף פעולה עם כוחות אוויריים והכווינו כלי טיס לתקיפת חוליית חוליית נ"ט שתכננה לבצע ירי לעבר כוחותינו, תוך חיפוי באש על ידי כוחות זרוע הים.

בימים האחרונים, לוחמי עוצבת 'געש' חיסלו מחבלים רבים והכווינו כלי טיס שהשמידו תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס, בהם מחסני אמצעי לחימה, אתרי ייצור אמצעי לחימה, עמדת שיגור נ"ט ועמדות שיגור כטמ"מים.

הלילה המשיכו השיגורים מלבנון לחרמון ולהר דב, וירי לעבר כטמ"מ. טיל קרקע-אוויר נורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. לא נגרם נזק לכלי. בתגובה, תקף הצבא את החולייה ששיגרה את הטיל ואת עמדת השיגור. מלבד זאת, זוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר הר דב והחרמון - ואלה התפוצצו בשטחים פתוחים. כוחות ארטילריה תקפו את מקור הירי.

עדכונים שוטפים:

13:51 - הקרב על הקפאת כספי הרשות הפלסטינית שיועלה היום לדיון בקבינט: בכירת משרד החוץ האמריקני, ברברה ליף, נועדה אמש עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן. במערכת הביטחון סבורים שאין להקפיא את העברת הכספים, שישראל רק גובה עבור הפלסטינים מחשש להסלמה בשטח.

13:30 - לפני ישיבת הקבינט - שר האנרגיה: "ישראל לא תאפשר לרשות להעביר כסף למחבלי החמאס בעזה. הסכום המיועד לעזה מתוך תשלומי המיסים יקוזז במלואו. מה שהיה לא יהיה".

13:00 - דובר משרד הבריאות בעזה מעדכן את מספרי הנפגעים: 9061 הרוגים, 32000 פצועים.

12:35 - דובר צה"ל: צה"ל תקף חוליית נ"ט ועמדות שיגור בשטח לבנון.

כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב ליבנה. זוהתה פגיעה. בנוסף, תקפו הכוחות שתי עמדות שיגור טילי נ"ט בשטח לבנון.

כמו כן, מחבלים ירו טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל במרחב מנרה. אין נפגעים.

12:25 - ‏משרד החוץ הרוסי: הקריאה של ישראל לאזרחים לעזוב את צפון הקווקז היא "אנטי רוסית"

12:20 - הותר לפרסום: מג"ד בחיל השיריון סא"ל סלמאן חבקה, נהרג הלילה בקרב ברצועה

סא"ל סלמאן חבקה 

12:13 - אזעקות בעוטף עזה

12:00 - הפלסטינים מדווחים: צה"ל שיגר טיל אזהרה לעבר מגדל אלע'פרי - שנחשב לגבוה בעזה.

11:22 - עקב אירוע בטחוני באזור מנרה, נסגרו הכבישים באזור צפון רכס רמים ואליו.

11:15 - שרת הפנים הגרמנייה פאסר הודיעה, כי גרמניה תאסור על פעילות של ארגוני הטרור חמאס וסמידון בגרמניה, וכי הארגון 'סמידון' יפורק

11:04 - אזעקות בעוטף

תיעוד מתקיפות צה\"ל בהכוונת מודיעין

10:48 - דובר צה"ל בהצהרה: "במהלך הלילה הכוחות נלחמו במחבלים, רבים מהם נהרגו. בצפון אנחנו ממשיכים לתקוף מטרות רבות של חיזבאללה. עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 242 משפחות חטופים ו-333 חללי צהל."

10:45 - חיזבאללה פרסם על הרוג ה-50 בשורות הארגון מאז תחילת המלחמה

10:41 - אזעקות בעוטף

10:40 - הפיגוע בשומרון: נקבע מותו של הישראלי שנורה והתהפך עם רכבו

10:25 - חשד לפיגוע: דיווח ראשוני על פצוע בצומת בית ליד

09:50 - אזעקות באשדוד, בחסדי שמים אין נפילות, אין נזקים ואין נפגעים

09:15 - משרד החוץ המצרי הודיע כי הוא נערך לפינוי 7,000 אזרחים זרים מרצועת עזה מ-60 אזרחויות שונות

08:50 - הממשלה אישרה את מתווה הפיצוי לעסקים בעקבות מלחמת חרבות הברזל. על פי המתווה שאושר, קרן הפיצויים תפצה עסקים בכל הארץ שמחזור הפעילות שלהם הוא 18 אלף שקל עד 400 מיליון שקל וקיימת ירידה במחזור של יותר מ-25% לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי באוקטובר ו/או נובמבר

פעילות כוחות צה\"ל בתוך הרצועה

08:40 - השר ⁦‪יואב קיש‬⁩ מהליכוד בגל״צ‬⁩: "אני אומר בצורה הכי ברורה - ממשלת ישראל, הצבא, כולנו אחראים"

08:30 - תמונותיהם של 32 הילדים הישראלים החטופים בעזה מעטרות הבוקר את שער עיתון הסאן הבריטי. בצירוף הכותרת "החזירו אותם הביתה", נכתב: "32 ילדים חפים מפשע נחטפו על ידי טרוריסטים. זאת הסיבה בגללה ישראל מוכרחה להילחם ברוע של חמאס״

08:20 - ישראל וגורמים נוספים מאשרים את הזהויות והשמות של כל הפצועים שיוצאים מרצועת עזה. ישנה רשימה שאושרה ע"י ישראל, וזיהוי מתבצע לפני המעבר למצרים.

תקיפות צה\"ל ביממה האחרונה

08:10 - בימים הקרובים תימשך יציאת הפצועים והאזרחים הזרים מחוץ לרצועה, כולל אמריקנים. רשות המעברים ברצועת עזה, שפועלת תחת שלטון חמאס, פרסמה הבוקר רשימה של 600 בעלי אזרחויות זרות (רבים כנראה פלסטינים עם אזרחות כפולה), שיורשו לצאת היום מהרצועה למצרים דרך מעבר רפיח. הרשימה כוללת 400 אמריקנים כמו גם אזרחים של מקסיקו, דרום קוריאה, הונגריה, קוראטיה, יוון, צ'אד, בחריין, איטליה, שווייץ, סרי לנקה, הולנד, בלגיה וצפון מקדוניה.

08:00 - גורמים באו"ם אמרו לכאן חדשות כי הם ממשיכים בנסיונות לפעול להפוגה הומניטרית. בישראל מבהירים: לא על הפרק.

07:15 - במהלך הלילה נתקלו לוחמי צה"ל מחטיבת גולני וכוחות שריון בחוליות מחבלים שביצעו לעברם ירי נ"ט, הפעילו מטענים והשליכו רימונים. הכוחות ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים לתקיפה מהים. בסיום הקרבות, חוסלו עשרות מחבלים.

07:00 - הבוקר נפתח בשתי התרעות צבע אדום בקיבוץ כיסופים ובמושבים מבטחים, עמיעוז וישע במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

תקיפות צה\"ל ברצועה ביממה האחרונה בצירוף קולות קשר

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד