י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"זה מה שעוזר לנו להישאר שפויים"

אחיו של אוהד בן ה-9 המוחזק בשבי חמאס, מדבר על השגרה הכואבת

רועי, אחיו של אוהד מונדר-זכרי הנמצא בשבי חמאס לצד אמו, סבו וסבתו: "אנחנו עסוקים בלשרוד". על האחראים לשבויים: "גופים מוסמכים לא מספקים לנו יותר מדי מידע"

אחיו של אוהד בן ה-9 המוחזק בשבי חמאס, מדבר על השגרה הכואבת
אוהד בן 9 בשבי חמאס צילום: באדיבות המשפחה

אוהד מונדר-זכרי היה אמור לחגוג בשבוע שעבר את יום הולדתו התשיעי. במקום, כבר כמעט חודש ימים הוא נמצא בשבי חמאס ברצועת עזה ביחד עם אמו, סבו וסבתו מקיבוץ ניר עוז.

רועי זכרי, אחיו של אוהד, סיפר לניסים משעל וטל שלו ב-103F על תחושותיו בעקבות המתרחש: "אנחנו לא יודעים הרבה חוץ מהטייטל של חטופים. אין כל כך אינדיקציה איפה הם או אם ראו אותם, רק הטייטל".

המשיך, וסיפר: "אנחנו גרים בכפר סבא. ההורים של קרן (אימא של אוהד) גרים בניר עוז. ביום חמישי אוהד ואבא שלי וקרן, אימא שלו, נסעו לניר עוז לבקר והם היו אמורים באותו יום שבת בכלל לחזור לפה, אבל לא הספיקו. הקיבוץ עצמו מאוד נחמד. היינו שם כמה פעמים ביחד. הקיבוץ היה מאוד פסטורלי".

בן כמה אוהד?

"9. ציין יום הולדת ב־31 באוקטובר. ביום הולדת שלו הייתה מתוכננת חגיגה משפחתית פה. המסיבה של אוהד הייתה אמורה להיות פה, יחד עם ההורים של קרן".

"ב־31 באוקטובר אנחנו פשוט ציינו את זה כאן. היו המון אנשים שבאו אלינו לכפר סבא ומפגן הסולידריות המהמם הזה שהיה בכל הארץ מאוד חימם לנו את הלב ונתן לנו המון תקווה", הוסיף.

לדבריו, "היה גם עוד מיזם באותו יום, של ברכות שאספו מכל הארץ ומהעולם, קרוב ל-8,000 ברכות. זה מאוד עודד אותנו, אבל עכשיו שוב יש איזשהו שקט תעשייתי כזה שהוא מאוד מפחיד. שלא מדברים על זה מספיק, שלא מדברים על אוהד".

"אנחנו מנסים גם מצד אחד להחזיק את עצמנו באיזושהי סוג של שפיות, ומצד שני לעשות משהו אקטיבי גם כדי שנרגיש שאנחנו עושים משהו ולא יושבים בחיבוק ידיים, אבל גם כדי באמת לעורר מודעות עד כמה שניתן. זה מאמץ של כל המדינה אני חושב, לא רק של החטופים", הדגיש, והוסיף: "הגופים המוסמכים, אני לא חושב שמספקים לנו יותר מדי מידע".

"ביני לבין עצמי, אני אומר 'תהיה סבלני'"

בהמשך, שיתף בתקוות שמחזיקות אותו: "יש חיבוק מאוד גדול מכל הקהילה הקרובה והגדולה. בינינו לבין עצמנו, אנחנו אומרים שאולי עושים איזשהו מבצע חשאי, שאנחנו לא צריכים לשאול שאלות ולא צריכים לקבל תשובות, וברגע שזה יקרה, אנחנו נדע ויגידו לנו והכול בסדר. אז ביני לבין עצמי, אני אומר 'תהיה סבלני וזה יקרה, ואז יהיה פה איזה מבצע כמו שהיה באנטבה ויחזירו את כולם הביתה'".

במהלך השיחה, אוהד גם הדגיש כי הביקורים של חברים בביתם בכפר סבא עוזרים מאוד. "זה מה שמחזיק את אבא שלי כל הזמן. יש פה אנשים שממש מגיעים ונשארים אפילו עד 1:30 בלילה לפעמים ושואלים אותי 'זה בסדר שאני אבוא?' ואני אומר 'זה חד משמעית הדבר שמחזיק אותו בסוג של שפיות'. זה מאוד חשוב", אמר.

חטופים עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד