כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גאון בענווה

אלמנה ועשרה יתומים: הרב בן סניור נפטר לאחר מחלה קשה

שישה ילדים כבר זכה הרב בן סניור להכניס תחת חופתם, אבל בבית נותרו עוד ארבעה שאינם נשואים • המשפחה נדהמה לשמוע בשבעה על מעשי החסד המופלאים של המנוח: "כל יום אנחנו מגלים גמ"ח חדש שהוא היה מנהל בלי שידענו בכלל" • גאון בתורה, גאון בענווה, גאון בגמילות חסדים

אלמנה ועשרה יתומים: הרב בן סניור נפטר לאחר מחלה קשה
הרב בן סניור זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אחד מגדולי השקדנים של בני ברק, היה הרב מאיר בן סניור, בכל עת ניתן היה לראותו יושב על יד הגמרא ולומד. דמות של שקדן נצחי, שלא הפסיק ללמוד גם בתקופות שעבר טיפולים קשים המשברים כל גופו של אדם.

לתרומה ליתומי משפחת בן סניור הקליקו כאן>>>

הרב בן סניור נפטר בדמי ימיו והוא בן 56 בלבד, והותיר אחריו את אלמנתו הגב' רחל תבלחט"א, ואת עשרת ילדיהם היתומים – מתוכם ארבעה שטרם באו בברית הנישואין, הצעירה מביניהם בת 13.

האברכים בכולל פוניבז', בו למד, מספרים שהיה מגיע לפני תחילת הסדר ונשאר גם לאחר סיומו. "אפילו בשבתות ובחגים היה בא לכאן ללמוד", הם מספרים.

ובכל זאת, חרף שקדנותו הלא רגילה, היה מוצא הרב סניור את הדרך לפנות לעצמו רגעים בודדים כדי לעשות בהם מעשי חסד. הוא ניהל גמ"ח להלוואת כספים, הפעיל ארגון שחילק חלות לשבת למשפחות מעוטות יכולת, והיה דואג להשיג עודפים של פירות וירקות ולחלק אותם לאברכים עמלי תורה.

בימי השבעה הופתעו בני המשפחה לגלות כמה גמ"חים הוא הפעיל. אחד מבני המשפחה סיפר ש"זה פשוט הגיע למצב שכל יום אנחנו מגלים גמ"ח חדש שהוא היה מנהל, בלי שידענו בכלל".

לפני כחצי שנה אובחנה בגופו המחלה הממארת, והוא עבר ניתוח להסרת גידול מתוך הגולגולת. מדובר בניתוח שאנשים רגילים זקוקים למספר שבועות כדי להחלים ממנו, אבל הרב בן סניור חזר באותו היום לכולל כדי ללמוד! גם בהמשך, כשעבר טיפולים כימותרפיים קשים, היה מגיע עם כסא גלגלים ומבקש מחבריו האברכים שיסייעו לו לפתוח את הגמרא, כדי שיוכל לצלול בתוכה למשך שעות של לימוד בריכוז מלא.

בפטירתו איבדה המשפחה אב ומורה דרך, זרקור שהאיר את חייהם והדריך אותם באהבה רבה. העיר כולה איבדה את אחד מגדולי השקדנים שלה, ועם ישראל כולו דמות של אבן יקרה שפיארה את עמנו בתורה ובמעדי חסד מופלאים.

קרובי המשפחה וידידיה מתריעים כי המצב הכלכלי אינו פשוט, המחלה גרמה להם לשקוע בחובות, ויש צורך דחוף להגיש עזרה למשפחה כדי שתוכל להיחלץ מהמצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה.
"יש כאן ארבעה ילדים יתומים לחתן. אנחנו לא יכולים להשאיר את זרעו של האיש הזה שהיה מוצא תמיד זמן לעזור לאחרים, ללא עזרה. עם ישראל חייב להחזיר לו טובה על מה שעשה למענם של כל כך הרבה יהודים נזקקים, ולהרים תרומה נדיבה לקרן שהוקמה לעזרת המשפחה.

לתרומה ליתומי משפחת בן סניור הקליקו כאן>>>

 



קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד