י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
המחבלים גונבים דלק

חמאס שומר על יותר מ-200,000 ליטרים של דלק עבור שיגור רקטות

חמאס אוגר כמויות עצומות של דלק כאשר אצל בתי החולים בעזה אין דלק, כך אומרים גורמים אמריקאים. גורמים רשמיים באו"ם הזהירו כי ארגוני סיוע, מפעלי טיהור מים ומאפיות נשארים ללא דלק

חמאס שומר על יותר מ-200,000 ליטרים של דלק עבור שיגור רקטות
צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בעוד גורמים רשמיים באו"ם אומרים כי בתי החולים בעזה ריקים דלק, מתברר כי חמאס שומר על מאגר של יותר מ-200,000 ליטרים של דלק עבור הרקטות שהוא יורה לעבר ישראל והגנרטורים המספקים אוויר נקי וחשמל לרשת המנהרות התת-קרקעיות שלו. כך לפי בכירים בארה"ב ששוחחו עם רשת NBC.

הנשיא ביידן קרא להפסקה הומניטרית בעזה ובכירי האו"ם הזהירו שסוכנויות הסיוע, מפעלי טיהור מים ומאפיות שם עלולים להיות בלי דלק. ישראל, שהתירה למספר מוגבל של משאיות המובילות מזון, מים ותרופות לתוך הרצועה, ממשיכה לאסור על כניסת דלק, שלדבריה ישמש למטרות צבאיות.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן העיד ביום שלישי בפני הקונגרס כי חמאס מסרב לתת את הדלק שלו לבתי חולים בעזה.

"לחמאס יש מלאי אספקה ​​משלו של דלק", אמר בלינקן לוועדת ההקצאות של הסנאט. "אם היה אכפת לחמאס טיפה מתושבי עזה, הם היו נותנים דלק לבתי החולים, אבל כמובן הם לא עושים את זה".

"בעוד שדלק הוא קריטי להקלת המשבר ההומניטרי, חמאס כבר הוכיח את נכונותו לגנוב דלק ואספקה ​​הומניטרית מאזרחים", אמר ג'ונתן לורד, עמית בכיר ומנהל תוכנית הביטחון של המזרח התיכון במרכז לביטחון אמריקאי בוושינגטון. "זו עוד דילמה שעומדת בפני ישראל והקהילה הבינלאומית".

דלק חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד